Java script & filnavn
Fra : Peter

Dato : 10-03-01 11:07

Hej

Kan man, i javascript, få fat i filnavnet (på den html hvori scriptet
ligger)
så man kan smide det ind i en variabel.

Og skrive feks. Du befinder dig nu på "forside.htm"

--
Venlig hilsen

Peter

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 10-03-01 11:28

> Og skrive feks. Du befinder dig nu på "forside.htm"

Er det så ikke smartere at skrive dette

<script language="javascript">document.write("Du befinder dig nu på
"+document.title);</script>

??
Så er det afhængigt ud fra, hvad du skriver i <title>

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Peter

Dato : 10-03-01 11:37

> [...]
> "+document.title);</script>
>
> ??
> Så er det afhængigt ud fra, hvad du skriver i <title>

Jo ................. men det er for at slippe for at skrive det i feks. 100 dokumenter

Venlig hilsen

Peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-01 15:28

Peter <peter@cgi-shop.dk> skrev

> Jo ................. men det er for at slippe for at skrive
> det i feks. 100 dokumenter

Hvad så med

<script language="javascript">
document.write("Du befinder dig nu på "+ document.location);
</script>

Den giver ganske vist hele stien med http://server.dk/filnavn.htm - men det
kan du måske leve med?

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-03-01 15:45

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote
> <script language="javascript">
> document.write("Du befinder dig nu på "+ document.location);
> [...]

man kunne jo også lige dele den op:

url = new String(document.location);
laengde = url.length;
slashpos = url.lastIndexOf("/");
filnavn = url.slice(slashpos + 1, laengde);
document.write(filnavn);

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-01 16:22

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev
> [...]
> laengde = url.length;
> slashpos = url.lastIndexOf("/");
> filnavn = url.slice(slashpos + 1, laengde);

¡Ya lo creo!
Det var jo det der gjorde det hele.
--
Allan

Fra : Peter

Dato : 10-03-01 15:55

> Hvad så med
>
> <script language="javascript">
> document.write("Du befinder dig nu på "+ document.location);
> </script>

Tak

Det gir:
http.//www./bla/bla/filnavn.html

Så kan jeg vel på en eller anden måde rense denne streng så
jeg kun har filnavn.html tilbage.

--
Venlig hilsen

Peter