Java plugin problem
Fra : Snubbi

Dato : 19-01-03 09:29

jeg har installeret java 1.4.1_01 . men det virker ikke i mozilla.
når jeg går op i help / about plugin , skriver den at der ikke er
installeret java. hvad skal jeg at gøre for at få det til at virke..

på forhånd tak....

Fra : Carsten Holck

Dato : 19-01-03 09:58

Snubbi skrev:
> [...]
> når jeg går op i help / about plugin , skriver den at der ikke er
> installeret java. hvad skal jeg at gøre for at få det til at virke..

husk at lave en link så din mozilla kan finde plugin filen

f.ex
ln -s /usr/javaj2re1.4.1_0.1/plugin/i386/ns600/libjavaplugin_oji.so \
/usr/lib/mozilla-1.2.1/plugins/libjavaplugin_oij.so

eller hvor du nu har dine installdirs
/carsten

Fra : Henrik Trolle

Dato : 19-01-03 11:59

Carsten Holck wrote:

> [...]
> ln -s /usr/javaj2re1.4.1_0.1/plugin/i386/ns600/libjavaplugin_oji.so \
> /usr/lib/mozilla-1.2.1/plugins/libjavaplugin_oij.so

så skriver den bash: syntax error near unexpected token 'in'

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-01-03 12:01

Henrik Trolle skrev:

> så skriver den bash: syntax error near unexpected token 'in'

Det er et 'l' (lille 'L').

// Klaus

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 19-01-03 12:45

Snubbi skrev:
> [...]
> når jeg går op i help / about plugin , skriver den at der ikke er
> installeret java. hvad skal jeg at gøre for at få det til at virke..

Prøv at bruge mit Javasti script: http://www.gnuskole.dk/index.php?ID=38

Det er lavet til at løse lige præcist det problem.

Gunner.

--
Aktiv i projektet Gnuskole http://www.gnuskole.dk

Fra : Allan Kristensen

Dato : 19-01-03 21:40

Snubbi wrote:
> [...]
> når jeg går op i help / about plugin , skriver den at der ikke er
> installeret java. hvad skal jeg at gøre for at få det til at virke..

Det kunne også være at du har kompileret mozilla med gcc 3.*, hvis du
kompilerer med 2.9.* skulle det virke.

Problemet ligger i at SUNs java er kompileret med gcc 2.9.* og er ikke
kompetibel med gcc 3.*.

En alternativ måde at gøre det på, er at hente SUNs sovs og kompiler den
med gcc 3.*, efter sigende skulle den være ret tung at kompilere

/Allan