Flere Athlon problemer!
Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 19-01-03 03:34

Hejsa.

Har lige købt et Soltek SL-75DRV5 bundkort og en Athlon XP 2000+ med en
Silent Viking II køler og 512 Mb Apacer DDR2700 RAM.

Har sat FSB'en til 133 men nu vil Windows ikke starte. Skal man også
indstille RAM'en til en højere hastighed, eller ar der nogen der kan sige
hvad der er galt?
Windows kan sagtens køre når FSB er 100, men så registreres min CPU kun som
en 1275 MHz processor

Håber nogen kan hjælpe

Mikkel Tiedt

Fra : Muri

Dato : 19-01-03 11:07

Du skal sætte rammen til at køre 166 mhz fsb.

Muri

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-01-03 11:24

<--------------->
> Du skal sætte rammen til at køre 166 mhz fsb.
<---------------->

Nej da, ikke når den ikke kan køre med 133 Mhz. på ramen..

Prøv med nogen andre ram

Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 19-01-03 13:01

Når jeg skifter CPU'ens FSB til 133 ændres RAM'en automatisk til 166 Mhz.
Biosen starter fint nok, men det er windowsder crasher.
Skal man geninstallere hele lortet når man opgraderer, eller kan Windows
ikke omstille sig?

Mikkel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-01-03 13:49

In article <3e2a93b3$0$147$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Mikkel Soelberg Tiedt wrote:
> [...]
> Biosen starter fint nok, men det er windowsder crasher.
> Skal man geninstallere hele lortet når man opgraderer, eller kan Windows

Windows skal helst have en ren installation ved skift til ny
maskine.

Dit problem lyder mere som om din RAM ikke kan følge med, prøve at
sætte det til langsomme CAS m.m. værdier.

Prøv evt først memtest86. Den ultimative ram-tester.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 19-01-03 16:58

Din CPU skal køre 133Mhz FSB og det samme SKAL dine ram !!...
-Niels-

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb2l7mg.aap.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 09:57

> [...]

> sige hvad der er galt?
> Windows kan sagtens køre når FSB er 100, men så registreres min CPU

Måske en BIOS opdatering kunne løse problemet.
Når det er et helt nyt board, så prøv at kontakte forhandler. De kan
forhåbentlig hjælpe eller ombytte.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/