Forsikring
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 18-01-03 17:09

Hej er der nogle her inden som ved hvilken forsikring man skal vælge til sin
hest,
Har lige købt ny hest. og den skal forsikres for 50000,-

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 19:23

Jeg har kun haft erfaring fra et selskab og det er Codan. Da min hest døde
for 2 år siden af tarmslyng sendte dyrlægen er erklæring på at hesten var
aflivet ifølge dyreværnsloven og ca. 1 uge efter fik jeg de penge som hesten
var forsikret for.

En venninde jeg har var uheldig med sin hest der fik noget nervelidelse og
som måtte aflives lige før min hest. Hun havde Tryg forsikring og der var
heller ingen problemer med at få udbetalt pengene.

Når du er oppe på et beløb over 30.000 i Codan skal man have checket sin
hest af dyrlægen for at få det godtkendt til forsikringen. Hvordan andre
selskaber gør ved jeg ikke.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 19:43

Hov, glemte lige at sige tillykke med din nye hest. Hvad har du købt for en
hest og hvad skal du bruge hesten til fremover? Altså hvis jeg må spørge????

--
Hilsen
Annette

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 19-01-03 16:16

Mange tak.
Det er en DV vallak på 6 år, som er efter lordship, han er købt som spring
hest, men viser god poteniale inden for dressur.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-01-03 08:42

Camilla Fruergaard wrote:
> Hej er der nogle her inden som ved hvilken forsikring man skal vælge til sin
> hest,
> Har lige købt ny hest. og den skal forsikres for 50000,-

Det kommer vel an på hvor glad man er for den :)

En livsforsikring koster typisk omkring 3% af forsikringssummen pr. år.
En uanvendelighedsforsikring koster typisk omkring 5%.

Normalt kræver selskaberne en dyrlægeundersøgelse uden væsentlige
anmærkninger ved livsforsikring over 30.000 og ved alle
uanvendelighedsforsikringer.

For 1500-2500 om året, kunne man jo også vælge at selvforsikre hesten
helt eller delvist.

Vi har en stutteriforsikring ved Tryg. De har været meget fleksible
indtil videre - men vi har heldigvis ikke haft brug for udbetaling endnu.

-dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-01-03 08:48

Glemte lige at indskyde, at nedenstående erfaringer stammer fra
islændere. Jeg ved ikke om der er raceforskellige på forsikringer.

-dennis

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 21-01-03 00:57

"Camilla Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogle her inden som ved hvilken forsikring man skal vælge til
sin
> hest,
> Har lige købt ny hest. og den skal forsikres for 50000,-

I den prisklasse, skal den helt sikkert forsikres. Det ville være hazard
andet.

Jeg har erfaringer fra TopDanmark, og der er ingen problemer. Over 30.000
kr, skal en dyrlæge lave en erklæring på hesten, og den er klar til
forsikring. Ang. præmie, kan jeg ikke huske´, hvad det er, men den med 3% af
forsikring summen lyder ikke helt dum.

Thomas Jørgensen
Fjern 123 i min mail adresse

Fra : Anet

Dato : 21-01-03 08:42

Jeg har bare forsikret min hest for 20.000 ved død og 20.000 ved
uanvendelighed som ridehest og jeg giver 2100 om året for det.

--
Hilsen
Annette