Hente url i DB og udskrive dem i asp
Fra : Christian Conradsen

Dato : 18-01-03 18:47

Hej jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg har brug for at
skrive en masse links ud på siden. det jeg vil er:
Hente en url i databasen, feks: www.html.dk og derefter udskrive
den som et link,( <A Href="http://www.html.dk">www.html.dk )
man kan klikke på og den så derefter åbner i _blank.
men hvordan gør jeg det???

Jeg har forsøgt en del og det virker nemt nok men kan bare ikke
få det til at virke.

På forhånd tak..

Med venlig hilsen christian

P.s håber ikke at det virker for uoverskuelig...!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 19-01-03 00:35

Christian Conradsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
)
> man kan klikke på og den så derefter åbner i _blank.

Hvis dit link ligger i rs("Link") så kunne man gøre sådan:
Response.Write "<a href=""" & rs("Link") & """
target=""_blank"">" & rs("Link") & "</a>"

Læg mærke til at hvis jeg vil skrive gåseøjne (") i en streng i
ASP, så skal jeg skrive dem to gange ("") fordi de normalt
betyder "her starter stregen" eller "her slutter stregen".

Hvis du vil have hjælp til at forbinde til databasen og/eller
trække data i derfra, så må du lige skrive igen.

mvh Torben

Fra : Christian Conradsen

Dato : 19-01-03 00:51

> [...]
>
> Hvis du vil have hjælp til at forbinde til databasen og/eller
> trække data i derfra, så må du lige skrive igen.

det var lige det svar jeg ledte efter du har beskrevet det
nødagtigt som jeg ønskede det og ja den hedder rs("link")
Tak for hjælpen og nej tak til hjælp med database har temmelig
meget styr på en del asp...

tak igen

mvh christian

Fra : Christian Conradsen

Dato : 19-01-03 00:53

> [...]
> nødagtigt som jeg ønskede det og ja den hedder rs("link")
> Tak for hjælpen og nej tak til hjælp med database har temmelig

UPS der var jeg for hurtig hvad skal man så skrive hvis det skal
være rs("email") og vil udskrive email

og tak endnu engang

Fra : Christian Conradsen

Dato : 19-01-03 01:10

> [...]
>
> Hvis du vil have hjælp til at forbinde til databasen og/eller
> trække data i derfra, så må du lige skrive igen.

du må undskylde alle de indlæg men til det du mener jeg skal
skrive virker ikke da mit udkast bliver
http://chrisjon/dk-clans/main/www.hey-med-dig.dk i stedet for kun
www.hey-med-dig.dk hvad er problemet og jeg vil stadig gerne vide
hvordan jeg laver en til email også

Fra : Torben Brandt

Dato : 19-01-03 01:43

Christian Conradsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> du må undskylde alle de indlæg men til det du mener jeg skal
> [...]
Hvis man skal lave et link til et helt andet website, så skal der
stå http:// foran linket. Ellers tror browseren det er på det samme
website - bare en undermappe.

Enten skal du indsætte http:// foran alle de link, hvor det ikke
allerede står i din database og gøre som før eller også skal du lave
koden om til dette:
If LCase(Left(rs("Link"), 7)) = "http://" Then
Response.Write "<a href=""" & rs("Link") & """ target=""_blank"">"
& rs("Link") & "</a>"
Else
Response.Write "<a href=""http://" & rs("Link") & """
target=""_blank"">http://" & rs("Link") & "</a>"
End If

Hvis du skal have en email-adresse, så skal der bare stå mailto: i
stedet for http://
Response.Write "<a href=""mailto:" & rs("Email") & """>" &
rs("Email") & "</a>"

mvh Torben