Soltek adapter i slot 1
Fra : Allan H. Bruhn

Dato : 18-01-03 22:17

Hej Alle.

Er der nogen der har erfaring med Soltek adapter SL-02A++ ?
Jeg har funden på deres hjemmeside at de kun understøtter 500-550 mhz cpu !
Regner med at mont en 370 pins, 1GHZ / 100 FSB celeron cpu !
Mit bundkort Shuttle 661v1,1 understøtter kun 100 mhz FSB og min. 1,8V i cpu
Vcore !
På adapteren kan man jumpe fra 1,3 - 3,5 V i cpu Vcore og
66/100/133 mhz i FSB !
Er der nogen som ved om det er ok at mont. en større cpu ?
Og evt. med 133 mhz FSB ?

Hilsen Allan

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-01-03 10:03

"Allan H. Bruhn" <allan.bruhn@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> 66/100/133 mhz i FSB !
> Er der nogen som ved om det er ok at mont. en større cpu ?

Jeg har selv 2 stykker, der kører med Celeron 900 MHz, og det har de gjort i
godt 1 år uden problemer.
Jeg ved ikke hvor du har den begrænsning fra, som du nævner (500-550 MHz),
den står ikke på hjemmesiden http://www.soltek.de/English/home/01.htm.
Du kan ikke bruge en FSB, der er højere end det bundkortet kan klare.
Vær iøvrigt opmærksom på, at FC-PGA Coppermine processorer kun bruger 1,6V,
mens PPGA Celeron bruger 2,0V. Så du skal gå efter en processor der kan køre
med 1,8V og opefter.

mvh
Preben

Fra : Allan H. Bruhn

Dato : 19-01-03 10:41

Hej Preben !

Dataerne på de 500-550 mhz står i noget som hedder :
Slot 1 COMMON QUESTIONS .....
Gå på http://www.soltek.de/English/home/01.htm.
og søg på SL-02A ! og klik på CQ !

Der står godt nok at det kun er de coppermine 500-550 mhz de understøtter !
Men jeg har hele tiden ment at når bundkortet kun kan lev. 1,8 V i Vcore, så
kan man mont. en adapter for at komme længere ned !
Hvorfor kan man ellers just Vcore ned til 1,3V ?
Forøvrigt skriver de også at de understøtter bøde Socket 370 PPGA/FC-PGA
??????
Så gælder det jo også de coppermine der bruges idag, eller det kun de med
500-550mhz ?

Allan

Fra : o&u

Dato : 19-01-03 14:23

On Sat, 18 Jan 2003 22:16:41 +0100, "Allan H. Bruhn"
> [...]

>66/100/133 mhz i FSB !
>Er der nogen som ved om det er ok at mont. en større cpu ?

Hej

Jeg har en soltek sl-02a++

Den kører fint med coppermines fcpga. De går op til 1100 MHz.

Hvis dit bundkort har 1.8 volt som minimum, må du jumpe det.
Coppermines bruger 1.7 - 1.75 volt, så 1.8 volt er meget fint.

Pas på at undgå tualatins. De kræver mindre spænding. For celeron er
den markante forskel på coppermine og tualatin deres cpu spænding, som
er hhv. 1.7 volt og 1.475 volt.

En tualatin kan ikke køre på dit bundkort, med mindre du bruger den
meget dyre powerleap pl-ip3t adapter. www.danbit.dk ,læg til moms og
ekspeditionsgebyr og forsendelse.

Der er ikke meget fidus ved en fsb 133 cpu for dig, når bundkortet
ikke har mere end fsb 100. Men det har 112 MHz fsb.

Multiplier er jo altid låst på Intel cpu'er. Så det vil give dig en
hastighed, der er 25 % lavere, end det cpu'en er beregnet til, idet
100/133=0.75 . Denne multiplier lås betyder samtidig også at evt.
jumper setting på dit bundkort af multiplier er helt ligegyldig. Der
bootes under alle omstændigheder korrekt. Check reel hastighed med
cpuid program.

Du kan ikke købe coppermines som nye mere. Men på ebay er der masser
af brugte, eller på andre brugtmarkeder. qxl.dk eller dba.dk

På ebay kan du betale med paypal.com

mvh

John