CPU bliver " mindre "
Fra : Fox On The Run \( 46~

Dato : 18-01-03 20:43

Hej i NG.

Min lillebror har en Compaq 5000 og har følgende problem.

Han har en Athlon 1200 Mhz i maskinen, og hvis han kører Windows ME så vises
det som en 1200 Mhz.
Men da han opgraderet til Windows XP så blev det til en 901 Mhz.
Jeg tror den ikke er låst i multi men hvordan kan det ske at fra det ene
system til det andet går cpu 299 Mhz ned ?.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen

Fra : B.R.

Dato : 18-01-03 20:58

Fox On The Run ( 4681 ) wrote:
> [...]
> Jeg tror den ikke er låst i multi men hvordan kan det ske at fra det
> ene system til det andet går cpu 299 Mhz ned ?.

Jeg oplever nøjagtig det samme med min Dell Latitude som er 650/500 mhz i
Bios og Win 2000, men i Xp er den kun 497/349 (speedstep permanent
strøm/batteri) og Dell har ikke kunnet finde forklaring

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-01-03 09:09

B.R. wrote:
> Jeg oplever nøjagtig det samme med min Dell Latitude som er 650/500
> mhz i Bios og Win 2000, men i Xp er den kun 497/349 (speedstep
> permanent strøm/batteri) og Dell har ikke kunnet finde forklaring

Havde samme problem med min Compaq E500 (600 MHz) - Win2000 viste den
godtnok som en 600 MHz, mens XP genkendte den som 500 MHz. Har desværre
ikke en fornuftig forklaring.

\Mandal

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-01-03 01:01

"Fox On The Run ( 4681 )" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e29ae8d$0$160$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
ene
> system til det andet går cpu 299 Mhz ned ?.

Gå i BIOS og sæt FSB til 133....

- Martin

Fra : B.R.

Dato : 19-01-03 07:37

Martin Petersen wrote:

> Gå i BIOS og sæt FSB til 133....
>
> - Martin

Jeg kan ikke finde noget som hedder FSB, hvad betyder det. Til orientering
kan jeg fortælle min Latitude bruger 100 mhz ram og kan ikke bruge fesk. 133
mhz, hvis det har nogen betydning.

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-01-03 13:13

"B.R." <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
orientering
> kan jeg fortælle min Latitude bruger 100 mhz ram og kan ikke bruge

Det var osse til Fox on the run.... Hans cpu kører 9*100 nu, men skal
køre 9*133 = 1200 mhz. Dit problem har jeg ikke nogen forklaring på. Det
undrer mig egentlig også med Fox's cpu, hvis han ikke har stillet på
noget i BIOS.

- Martin

Fra : Fox On The Run \( 46~

Dato : 19-01-03 13:47

Det kan man ikke på en compaq

--
Med Venlig Hilsen
Andersen

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-01-03 13:14

> Jeg kan ikke finde noget som hedder FSB, hvad betyder det.

Betyder "Front Side Bus" for resten.

- Martin

Fra : John Vedsegaard

Dato : 19-01-03 17:12

> [...]
> Jeg tror den ikke er låst i multi men hvordan kan det ske at fra det ene
> system til det andet går cpu 299 Mhz ned ?.

En Atlon 1200 er ikke på 1200Mhz men på 901Mhz... 1200 er bare et navn

Min egen 2100+ er f.eks. på 1733 Mhz navnet 2100+ er bare en sammenligning
med real hastig i forhold til Pentium.

John Vedsegaard

Fra : Fox On The Run \( 46~

Dato : 19-01-03 17:46

Nu er der ikke snakket om en Xp men en almindelig Thunderbird.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen

Fra : P N

Dato : 19-01-03 20:06

On Sun, 19 Jan 2003 17:11:31 +0100, "John Vedsegaard" <taform@c.dk>
wrote:

>En Atlon 1200 er ikke på 1200Mhz men på 901Mhz... 1200 er bare et navn
>
>Min egen 2100+ er f.eks. på 1733 Mhz navnet 2100+ er bare en sammenligning
>med real hastig i forhold til Pentium.

Sludder. Du blander 2 forskellige CPU typer sammen,
nemlig den gamle Athlon og den nyere XP.
En Athlon 1200 kører 1200 MHz ( jeg har selv en )
mens en 1200XP vist slet ikke findes. De mindste
XP'ere jeg har set har været XP1700 som kører
1466 MHz

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-01-03 20:36

"P N" <nospam@invalid.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:

De mindste
> XP'ere jeg har set har været XP1700 som kører

Og den mindte XP du har kunnet få er XP1500+ = 1333MHz
Men den er udgået sammen med XP1600+ = 1400MHz
Men de kan stadig fåes som MP1500+ og MP1600+
Der kan man iøvrigt også få en MP1200 MHz iflg. www.ebdpriser.dk
Det må så være en MP1300+

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Søren

Dato : 20-01-03 06:22

wrote:

>En Atlon 1200 er ikke på 1200Mhz men på 901Mhz... 1200 er bare et navn
>
>Min egen 2100+ er f.eks. på 1733 Mhz navnet 2100+ er bare en sammenligning
>med real hastig i forhold til Pentium.

Hej John

Der har du desværre fejl

Den er korrekt på T-bird, det er først når du kommer op på + CPU'erne
den kammer over

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-01-03 20:08

"Søren" <Sidewind@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hej John
>
> Der har du desværre fejl
>
> Den er korrekt på T-bird, det er først når du kommer op på + CPU'erne
> den kammer over

Ok ok du har ret, tænkte ikke lige på gamle CPUér.

John