Hurtig harddisk ????
Fra : Gizmo

Dato : 18-01-03 18:14

Jeg skal bruge en super hurtig IDE100 harddisk (10 gigs er stor nok)
Hvilken skal jeg købe, så jeg er sikker på at det er en god og hurtig
harddisk?? Og helst ikke alt for dyr.??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-01-03 19:51

In dk.edb.hardware, Gizmo <gizmo@thedanishbrigade.dk> says...
> Jeg skal bruge en super hurtig IDE100 harddisk (10 gigs er stor nok)

dk.edb.hardware.drev

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-03 23:26

In article <b0c20l$hlq$1@news.net.uni-c.dk>, Gizmo wrote:
> Jeg skal bruge en super hurtig IDE100 harddisk (10 gigs er stor nok)
> Hvilken skal jeg købe, så jeg er sikker på at det er en god og hurtig
> harddisk?? Og helst ikke alt for dyr.??

Hvis den skal være super hurtig, så er IDE ude af billedet.
Du skal have fat i SCSI, SCA, Fibre Channel eller lign.
De hurtigste IDE diske roterer ikke halvt så hurtige som
de hurtigste SCSI diske.

Et alternatiiv når du kun skal bruge 10 GB er en RAMdisk.
Hvis du køber 20 512MB klodser, så skulle det ikke være et
problem at holde dig under 10.000 kr.

Fra : Jens S

Dato : 22-01-03 22:20

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Et alternatiiv når du kun skal bruge 10 GB er en RAMdisk.
> Hvis du køber 20 512MB klodser, så skulle det ikke være et
> problem at holde dig under 10.000 kr.

Fortæl, fortæl. Hvordan funger det?

Jens