Brug af Java
Fra : Søren

Dato : 18-01-03 14:29

Jeg har installeret SuSE 7.3 fra originale CD'er på min arbejdsstation.
Når jeg går på nettet med Mozilla og skal se en hjemmeside med Java /
JScript får jeg at vide, at jeg skal downloade yderligere software fra
Netscape for at det kan lade sig gøre. Der er en dialogboks, som kommer
frem, og som jeg blot skal klikke på for at processen med at downloade
og installere går i gang. Jeg får hver gang fejlmelding om, at der er
fejl under installationen. Det er lidt surt, da jeg gerne vil kunne se
en hjemmeside, hvor der er brugt Java / JScript. Er der noget fra
CD'erne med SuSE, som jeg mangler at få installeret, eller er der en
anden måde at løse problemet på ?

Venlig hilsen
Søren

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-01-03 19:38

Søren skrev Lørdag den 18. januar 2003 14:29 i dk.edb.system.unix:

> [...]
> JScript. Er der noget fra CD'erne med SuSE, som jeg mangler at få
> installeret, eller er der en anden måde at løse problemet på ?

Hvis ikke du allerde har prøvet det, så prøv at log på som root.

Ivar Madsen

Fra : Søren

Dato : 18-01-03 21:57

Ivar Madsen wrote:

> Hvis ikke du allerde har prøvet det, så prøv at log på som root.

Det havde jeg ikke prøvet, men jeg prøvede så at logge ind som root og
fik downloadet og installeret softwaren fra Netscape. Det virker som det
skal nu. Tak for hjælpen.

Søren

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 18-01-03 22:14

Søren wrote:
> Jeg har installeret SuSE 7.3 fra originale CD'er på min arbejdsstation.

Har du kørt en update på din suse i yast2?
Ellers er det nok det første du skal gøre. Jeg begyndte selv med 7.3 og
jeg kan huske der var noget med den mozilla-version og java. Med en
update får du kde3.05 osv.

Mon ikke du har en javapakke der hedder noget med j2re1.3 på cderne?

Hvis du nu installerer den inden du updater( hvis du altså ikke har
opdateret din suse) så kan det jo være den bliver opdateret når du kører
update.

Hilsen Claus