Hjørring, Valdemar Chr. Larsen, hustru Ing~
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-01-03 13:33

Er der nogen der tilfældigvis kan sige mig om der i tyverne og
trediverne var et ægtepar Valdemar og Ingeborg Larsen, der
enten bestyrede et hotel, eller om Valdemar Larsen var ansat
på et hotel i Hjørring.

Jeg mener de senere flyttede til Ålborg.

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 19-01-03 16:46

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enten bestyrede et hotel, eller om Valdemar Larsen var ansat
> på et hotel i Hjørring.
>
> Jeg mener de senere flyttede til Ålborg.

************
I tobindsværket "Hotelværter og Restauratører" udgivet 1937 er de ikke med.
Det er ellers temmeligt omfattende.
Hilsen
Flemming Svendsen
Korsør.
*************

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 19-01-03 18:28

"Flemming Svendsen" skrev i en meddelelse >

> ************

> I tobindsværket "Hotelværter og Restauratører" udgivet 1937 er de ikke
med.
> Det er ellers temmeligt omfattende.

Jeg siger tak for forsøget på at finde dem. Det er ærgeligt at stå
med den påstand, som jeg har hørt tit, at min mors morbror
Valdemar havde et hotel i Nordjylland. Den bog du taler om,
slår man op under personnavnet dér, sådan at man f.eks. også
kunne slå op under Thisted?

Min mors yngste moster som var på ferie hos dem hver sommer
sendte postkort fra både Hjørring og Thisted, måske husker jeg
stednavnet forkert.

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-01-03 07:32

> Den bog du taler om, slår man op under personnavnet dér, sådan at man
f.eks. også
> kunne slå op under Thisted?
> Med venlig hilsen Ruth
**********
Ja, - bag i bøgerne er et navneregister, så jeg kan dårligt have overset
dem.
Der står ikke noget om tjenere og servitricer, kun restauratører,
gæstgivere, hotelejere etc.

Jeg er ikke videne om at der findes en Stat for personale, men jeg tror det
næppe.
Hilsen Flemming Svendsen.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 20-01-03 19:51

> [...]

> gæstgivere, hotelejere etc.
>
> Jeg er ikke videne om at der findes en Stat for personale, men jeg tror

Næh men jeg tror heller ikke det ville nytte. Så vidt jeg kan forstå på
breve og billeder plus et stort fotoalbum, så var Ingeborg hjemmegående og
de
boede i en halvstor villa med stor skøn have og havde egen bil. Det synes
jeg ikke kan harmonere at han skulle have været almindelig tjener.

Jeg må lige udtænke en anden metode til at finde noget om dem.
Men tak for din hjælpsomhed.

Med venlig hilsen

Ruth Nielsen

---

Fra : Hugh Watkins

Dato : 24-01-03 20:13

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message news:b0bhod$2q8p$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> enten bestyrede et hotel, eller om Valdemar Larsen var ansat
> på et hotel i Hjørring.
>
> Jeg mener de senere flyttede til Ålborg.

prov Rigsarkiv FT 1921

Hugh W

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-01-03 01:01

"Hugh Watkins" <skrev i en meddelelse

> prov Rigsarkiv FT 1921

Ih tak skal du have

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Hugh Watkins

Dato : 26-01-03 05:33

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message news:b0v8kt$1hac$1@news.cybercity.dk...

> Ih tak skal du have

Hvis du bor langt fra København
jeg skal vere på arkivet hele næste uge
bar 10 minute her fra HT bus 1en

Hvis du har hele gade address
helst med hus nummer eller matrikel
jeg vil gerne kik efter

jeg skal på Dragon jagt
5. Regiment

mvh

Hugh W

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 27-01-03 14:00

"Hugh Watkins" skrev i en meddelelse

> [...]

Det var et meget fint tilbud som du skal have tak for.
Men jeg har netop slet ikke nogen adresse, hverken
gade eller husnummer, for så havde jeg jo vidst at de
havde boet der.

> jeg skal på Dragon jagt
> 5. Regiment

Ja, men du må have held og lykke med at gå på
jagt efter hele 5. Regiment.

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-01-03 02:52

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message news:b13ao5$lje$1@news.cybercity.dk...

> Det var et meget fint tilbud som du skal have tak for.
> Men jeg har netop slet ikke nogen adresse, hverken
> gade eller husnummer, for så havde jeg jo vidst at de
> havde boet der.

Kan du ikke prøv Lokal arkiv efter et lokal vejviser

I Køge LA jeg fundet fram til et circa 1921 Køge vejviser
og Todenskaldsgade

og den til FT 1921 og et fødsels dato og sogn
og så ruller ravinen tilbage til 1820

Man skal lave et slags av dans imellem FT, KB og Vejviser

det har jeg lært i UK FT 1881 og 1901 er digitised
og jeg har alle min slægt

også circa 4 dage arbejde at læs 2 Randers FT som helhed på "Mormon" rullefilm

Gevinst ver mange godt Schjøning og nogen forkert Nørgaard

mvh

Hugh W