E-smith og en smule mailprobs..!!!
Fra : Thomas

Dato : 18-01-03 09:26

Hej...

Jeg har E-smith 5.6 kørende som server..self.

Anyway.. jeg har en del probs. med maildelen af serveren.

Jeg kan godt sende til min E-smith mailkonto, men hver gang jeg via outlook
express prøver at sende en mail, via min e-smith mailserver. får jeg fejl.
som jeg ser det ud fra fejlmeddelsen nærgter at E-smithserveren at sende min
mail, men jeg kan ikke finde nogle steder der bør ændres i server manageren.

KOPI af fejl meddelse fra outlook.

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af
serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'enellerandenmail@mail.dk'. Emne
'tester. Igen', Konto: 'mail.mitdomaene.dk', Server: 'mail.mitdomaene.dk',
Protokol: SMTP, Svar fra server: '553 Sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts.', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 553,
Fejlnummer: 0x800CCC79

!! Bemærk at mailadrressen er ændret fra original, og er der kun for at
illustrere fejlen.

Jeg håber at der er en der kan gennemskue fejlen og komme med en løsning, da
det er ret træls at det hele virker på nær sendmail.. GRrrrrr

venligst

Thomas

Fra : Per

Dato : 18-01-03 09:40

Hej Thomas
"Thomas" <BrunsvigerGRRRRRRR@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> det er ret træls at det hele virker på nær sendmail.. GRrrrrr

Jeg løb ind i det samme på 5.5, jeg ændrede ind / udgående til IP nr. frem
for domainnavn, også kørte det. Hvis du bruger mail.domain.dk kan den ikke
resolve på det interne net, hvis du bruger nat !!

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk

Fra : Thomas

Dato : 18-01-03 10:42

> Jeg løb ind i det samme på 5.5, jeg ændrede ind / udgående til IP nr. frem
> for domainnavn, også kørte det. Hvis du bruger mail.domain.dk kan den ikke
> resolve på det interne net, hvis du bruger nat !!
Hej... og tak for hjælpen..

Det var så bare lige det der var problemet.. og nu virker det som det
skal....

Takker igen

Venligst

Thomas