Hjælp til 'workgroup'-netværk
Fra : Andy Dufresne

Dato : 18-01-03 13:07

Hejsa..

Jeg sidder til dagligt og arbejder med et netværk med windows 2000 AD, og
XP-maskiner.

Men derhjemme skal jeg have lavet et netværk med 3 XP-maskiner, der alle er
forbundet til ADSL-modemet via en Switch. Jeg gør det ved at give dem en
DHCP tildelt IP-adresse (TDC) og en fast (192.168.0.X) - Det er ikke noget
problem, og maskinerne kan sådanset også godt arbejde sammen... F.eks. dele
den enes printer... Det virker. MEN..... Når jeg går ind i 'Netværkssteder'
og vælger at se 'Arbejdsgruppecomputere' - Så kan de ikke se hinanden... Og
ja, der ER i samme arbejdsgruppe... Nogen god forklaring?? - Det ser ud til,
at det med at 'Browse' netværket, det virker ikke, men at gå direkte til
computeren v.h.a. IP.... Det virker fint...

Jeg er LIDT på den!

HJÆLP!!!!!

Fra : Alex Kristensen

Dato : 18-01-03 14:00

Andy Dufresne wrote:

> [...]
> at det med at 'Browse' netværket, det virker ikke, men at gå direkte til
> computeren v.h.a. IP.... Det virker fint...

Du skal have den faste IP som den først tildelte og den dynamiske som
nr. 2, så burde det virke.

--
Alex Kristensen
   news@taiwu.ath.cx

Don't cry because it's over, smile because it happened.

Fra : Andy Dufresne

Dato : 18-01-03 19:11

dele
Og

> Du skal have den faste IP som den først tildelte og den dynamiske som
> nr. 2, så burde det virke.

Tak for dit råd, men det virker desværre ikke... HVis jeg har den faste
adresse først, så bliver den sat til 0.0.0.0, og den dynamiske bliver sat
rigtigt!!!
Hvis jeg kigger i registreringsdatabasen, så står det rigtig nok der, så
hvirfor den bliver 0.0.0.0 ... Det må guderne og Bill vide!?!?

Andre ideer??

Fra : Cubus

Dato : 18-01-03 22:31

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> skrev

> [...]
>
> Tak for dit råd, men det virker desværre ikke... HVis jeg har den faste
> adresse først, så bliver den sat til 0.0.0.0, og den dynamiske bliver sat

Under mine eksperimenter med fast og dynamisk IP-adresse på samme netkort
stødte jeg ind i samme observation som dig: problemer med den lokale fil-deling.
I Win98 er det ikke noget problem at sætte den faste IP først. Jeg fandt ikke ud
af en måde at gøre det på i XP.

Du kunne evt installere NetBEUI eller IPX/SPX for at få den lokale browsing til
at virke.

Du kunne også nøjes med en enkelt offentlig IP-adresse og placere dine computere
bag en router.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-01-03 20:45

Andy Dufresne wrote:

> [...]
> at det med at 'Browse' netværket, det virker ikke, men at gå direkte til
> computeren v.h.a. IP.... Det virker fint...

Prøv at højreklikke på netværkssteder, søg efter computere og tast
så ipnummeret ind på den computer du vil i kontakt med, det klarer
ærterne. Windows indbyggede "gæt om der er computere i
nærheden/vink med en lommelygte"-funktion giver jeg ikke meget
for..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-01-03 00:45

> [...]
> ærterne. Windows indbyggede "gæt om der er computere i
> nærheden/vink med en lommelygte"-funktion giver jeg ikke meget

Det virker ikke Thomas... min computer kan ikke se de andre via stifinder,
men godt via VNC eller når jeg pinger

--
Mvh/Thomas Krath
http://nissan.tkrath.dk - Almera GTi @ 159hk/186nm [SÆLGES]

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-01-03 19:29

> [...]
> ærterne. Windows indbyggede "gæt om der er computere i
> nærheden/vink med en lommelygte"-funktion giver jeg ikke meget

Nu virker det... Fremover spørger jeg dig direkte Thomas - du løser
altid mine netværksproblemer

Takker !

Fra : **TwN**

Dato : 19-01-03 00:55

"Andy Dufresne" Wrote:
> [...]
> at det med at 'Browse' netværket, det virker ikke, men at gå direkte til
> computeren v.h.a. IP.... Det virker fint...

1)
Nogle gange skal windows bare ha lidt tid til at "opdatere"(eller hvad den
nu laver) "listen" af computere på netværket..... prøv at lade dem stå i ti
minutters tid, hvorefter du prøver igen......

2)
Det der med statisk og dynamisk IP på samme tid... hvordan kan man ha' 2
IP'er på et netkort? Eller er det mig der ikke er helt med på XP's
"finesser"?
og sådan som jeg forstår det, har du en internet IP per PC ? så kan det vist
nok godt være nødvendigt at installere IPX/SPX protokollen....

Fra : Cubus

Dato : 19-01-03 01:13

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php