SMS system
Fra : M H

Dato : 18-01-03 13:27

Er der nogen der ved hvor man kan få gratis sms system til sin
hjemmeside ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : simon moore højer

Dato : 18-01-03 14:30

Næste gang så kig lige i artikel- og scriptsamlingerne her på
siden før du spørger, men nu har jeg lige gjort det for dig så
her er to forskellige:

http://www.html.dk/scripts/asp/00004/

http://www.html.dk/scripts/asp/00010/

Fra : M H

Dato : 18-01-03 14:51

simon moore højer wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Næste gang så kig lige i artikel- og scriptsamlingerne her på
> siden før du spørger, men nu har jeg lige gjort det for dig så
> [...]

TAKKER
& undskyld at jeg ikke lige så det i scriptsamlingerne

www.gratis-web.dk

Fra : Jimmy

Dato : 18-01-03 15:53

"simon moore højer" <simonhoejer@ofir.dk> wrote in message
> Næste gang så kig lige i artikel- og scriptsamlingerne her på
> siden før du spørger,

ÆV hvor jeg hader html.dk og kandu.dk!
De sider burde forbydes!
I det mindste - hvis man ikke kan forbyde dem - burde sidernes ejermænd
forklare deres brugere hvad det er de har adgang til.

> men nu har jeg lige gjort det for dig så
> her er to forskellige:
>
> http://www.html.dk/scripts/asp/00004/
>
> http://www.html.dk/scripts/asp/00010/

De scripts er efter min mening uanvendelige.

1) Langt størstedelen af mobilselskaberne kan man ikke sende til på den måde
2) Nummerportabiliteten gør at man ikke kan være sikker på at man kan sende
til dem man *tror* man kan sende til

Man kan købe et GSM-modem og sende vha. et normalt SIM-kort til 15 øre pr
SMS vha Tiscali.

Alternativt kan man anvende den dyrere udvej at leje sig ind på en SMSC og
sende derfra til en noget højere pris.

Min erfaring er, at man ikke kan sende gratis SMS længere, da udbyderne
betaler pr SMS de sender ind på hinandens netværk.

Mvh
Jimmy

Fra : Torben Brandt

Dato : 18-01-03 19:30

Jimmy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> ÆV hvor jeg hader html.dk og kandu.dk!
> De sider burde forbydes!
Ro på!

> I det mindste - hvis man ikke kan forbyde dem - burde sidernes ejermænd
> forklare deres brugere hvad det er de har adgang til.

Jeg bruger stort set altid html.dk til at poste indlæg. Det ved jeg ikke om du
har prøvet, men når man skal skrive et indlæg, så dukker der en pæn, gul boks
op, hvor der er links til sider på usenet.dk.
Citat fra den gule boks:
Læs venligst dette før du poster dit indlæg!
Dette er en nyhedsgruppe på Usenet...

De opfordrer - som de naturligvis bør - til at man følger netiketten og skriver
de vigtigste punkter lige under feltet til at skrive indlægget i.
Citat herfra:
Tip: linierne med citater fra den tekst der svares på starter med >
Når du svarer på et indlæg er det vigtigt at slette de linier, du ikke direkte
kommenterer.
Desuden er det god skik at skrive svarene efter spørgsmålene.

Så jeg synes da nok at de gør hvad de kan for at fortælle folk, "hvad det er de
har adgang til."
Der er måske nok for mange af "her på siden"-indlæg, men det er vel mere fordi
folk ikke gider læse fx "den gule boks" inden de poster.

Jeg og mange andre er tydeligvis glade for html.dk, i hvert fald er der i den
seneste uge sendt 185 indlæg fra html.dk... Og de fleste er da lige så
relevante som alle andre indlæg.

Så burde jeg vel sætte FUT til dk.admin.netmisbrug, hvor Kandu blev diskuteret
i sidste uge, men det kan jeg desværre ikke på html.dk - hvilket tæller lidt
ned.

mvh Torben