Hvad var det nu jeg gjorde ? ekstra disk
Fra : Kirsten Lehd

Dato : 18-01-03 14:07

Jeg har i forbindelse med udlån af en pc pillet mit ekstra drev ud, og kan
nu ikke få det til at fungere igen.
Jeg har før taget det ud og sat det i igen uden problemer, men denne gang
går det galt, og jeg vil nødigt miste de 30 GB data der ligger der.
Jeg har HD og brænder på et kabel. Så har jeg et kabel der går op til CD
rom, og dette kabel tilsluttede jeg så også min ekstra HD, og jeg har
prøvet både som master og slave uden held, nogen ide til hvad der går galt ?
Den skal bare tilsluttes så jeg kan sikkerhedkopiere de data der ligger på
den, hvorefter den skal flyttes til min nyeste pc.

--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Claus Christensen

Dato : 18-01-03 14:46

Kirsten Lehd wrote:
> [...]
> Den skal bare tilsluttes så jeg kan sikkerhedkopiere de data der ligger på
> den, hvorefter den skal flyttes til min nyeste pc.

Du skal sætte den til master/slave modsat af hvad CD-ROM stå til.
Er det IDE66/100/133 skal master/slave placeres korrekt på kablet - jeg
kan ikke huste om master skal sidde til sidst eller det er omvendt.
Du skal evt. ind i bios'en og autodetekte harddiske.
Så burde det kører.

Claus

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 19-01-03 14:58

"Claus Christensen" <news@iname.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan ikke huste om master skal sidde til sidst eller det er omvendt.
> Du skal evt. ind i bios'en og autodetekte harddiske.

Jeg pillede CD-ROM fra og nøjes med brænderen , så kunne jeg sætte disken
der, så det fungerer indtil den skal pilles ud igen.

tak...
mvh Lehd