sjov hest.
Fra : dorthe jensen

Dato : 17-01-03 23:13

Hej Allesammen

Jeg tror nok at jeg er ejer af en meget sjov hest, han er snart to år gammel
og nok temmelig tillidsfuld.
Jeg var ude i stalden den anden dag og der lå han og sov, og jeg forsøgte
lige så stille at få ham op at stå ved at ordnei halmen rundt omkring ham,
tagehønettet ned over hovedet på ham.
Men herren havde bestemt at han ville sove så han blev liggende, så til
sidst satte jeg mig på ham og klappede ham på hele kroppen og han lå bare og
hyggede sig.
Jeg har haft en del forskellige heste før ham men aldrig nogen som finder
sig i så meget som han gør, er der andre der har lignende heste.
Jeg frygter jo heller ikke at tilride denne hest, jeg tror at jeg bare kan
sætte mig op og ride.
Jeg har købt nogle lange liner således at man kan arbejde med hesten fra
jorden, det er helt vildt godt, jeg kan gå rundt på marken bag ved ham efter
første gang og han er allerede temmelig styrbar. Det er efter min mening en
god måde at arbejde med de unge dyr på, da de bliver styrbare og lærer at
lytte til os.

venlig hilsen Dorthe

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 18-01-03 00:01

"dorthe jensen" <dorthejensen30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> god måde at arbejde med de unge dyr på, da de bliver styrbare og lærer at

Hejsa!!!
Jeg har en DV-hingst der er næsten lige sådan. han er nu 2½ år gammel og jeg
kan gøre hvad som helst ved ham, jeg har dog ikke prøvet at sætte mig op på
ham, men i sommers da han lå ude på marken og tog middags lur, kunne vi tage
fat i benene på ham og rulle ham hele vejen rundt (vi var 2 mand om det!!!)
Da han kom om på den anden side, sukkede han bare dybt og "sov" videre...

--
Mvh. Lise

Design selv din egen Lædergrime, westernsaddel eller andet.
Se mere på: WWW.sitecenter.dk/liselb eller www.liselb.ridesiden.dk

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 11:01

Hvor er i begge to heldige at I har har heste der allerede er så
tillidsfulde som de er. Det er det som mange ejere af en hy hest skal bruge
oceaner af tid og kræfter på at nå til. Held og lykke begge med Jeres
dejlige heste.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 18-01-03 14:09

dorthe jensen <dorthejensen30@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2881ff$0$11011$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Allesammen
>
> Jeg tror nok at jeg er ejer af en meget sjov hest, han er snart to år
gammel
> og nok temmelig tillidsfuld.

snip

Nej, hvor lyder det dejligt! Det er lige sådan en hest - og kompanion - jeg
er ude efter til min hest - og til mig selv. En dejlig rolig hest. I øvrigt
syntes min fjordhest på snart 30, at det var ved at blive forår idag, for
hun galopperede rundt og bukkede og opførte sig som en 10-årig. Den
galopkringle!

Mvh. Marlene.

Fra : Berit Nielsen

Dato : 17-01-03 23:38

Hej Dorthe.
Du har da vist en god hest der.
Den udviser dig en dejlig tillid, som du helt sikkert får glæde af når du
skal ride ham.
Jeg har selv benyttet samme metode med linie arbejde på min unghest,
og det giver en succes resultat, alt efter ens indsats.

Min egen store hest har en lignende "særhed" om sommeren når han går på
fold,
og jeg kommer med mit tæppe og vil ligge og hygge imens jeg kigger på mine
heste.
Han kommer anstigende og putter sig i bogstaveligste forstand på tæppet.
Og skal helst ligge helt tæt, og med hovedet i mit skød.
Det er ret sødt, men en eller andet burde fortælle ham at han er 168 i stg,
og faktisk er ret stor, men det giver en virkelig kvalitets stund af ren
råhygge.

Hilsen Berit N

Fra : Marlene

Dato : 19-01-03 18:18

Berit Nielsen <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2a782c$0$10983$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Snip

> [...]
stg,
> og faktisk er ret stor, men det giver en virkelig kvalitets stund af ren

Det lyder virkelig vidunderligt. Hvad gør du så, hvis han lige pludselig vil
rejse sig op - ruller han så ikke over i dig?

Mvh. Marlene.

Fra : Iben Holst

Dato : 20-01-03 10:18

> [...]
stg,
> og faktisk er ret stor, men det giver en virkelig kvalitets stund af ren

Hej Berit!

Hvor er det dejligt at høre, at du gør sådan. Jeg har selv gjort sådan både
på fold og i boksen ved mine egen heste og desuden ved næsten alle de heste
jeg har redet de sidste 15 år, men har desværre aldrig nogen sinde før hørt
andre gøre den slags!!
Jeg har primært gjort det for min egen nydelses skyld, men det giver hestene
noget også. Ikke mindst har jeg brugt det meget hos sky, arrige og nervøse
heste som jeg har haft i tilridning og det har givet dem en stor tilllid til
mig at jeg bare har været hos dem uden at forlange noget af dem - uden at
skulle gøre noget som helst ved dem, ud over bare at være tilstede...... Jeg
har ofte taget en eftermiddagslur i boksen hos en hest og når den har fået
den fornødne tillid har den lagt sig ved siden af *S*.

Iben

Fra : Heidi Falch

Dato : 18-01-03 12:23

dorthe jensen <dorthejensen30@hotmail.com> skrev:

<snip>

Jeg kom i sommers ud i stalden, og gik om på marken til min hest -
og så fløj hjertet ellers op i halsen på mig, for der lå min hest,
og hun reagerede ikke en pind på at jeg snakkede til hende,
hvilket hun plejer. Så mig ind på marken, og hen til dyret, som
stadig lå ned, jeg skubbede til hende, klappede hende og var sågar
nede på knæ, for at finde ud af om hun overhovedet træk vejret
og det eneste der skete var at hun åbnede øjene og kiggede
undrende på mig: "mor, hva laver du? Jeg sover!", så jeg satte mig
ved siden af hende - kunne jeg jo ligeså godt, når jeg nu
alligevel allerede var nede på knæ, efter at have haft øret på
maven af hende for at finde ud af, om hun havde tarmlyde *GG* - og
sad så og snakkede med hende, og ligeså stille faldt dyret hen
igen, og jeg kunne se hendes mule synke længere og længere ned
indtil hun faktisk støttede med mulen på jorden, og så kom der
ellers noget, som umiskendeligt lød som et ordentligt SNORK
ja - hun var tydeligvis træt, og hun slap iøvrigt for at komme med
ind og lave noget

--
Knus,

Trolden