Asus A7V8X eller Asus A7V333-X???
Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-01-03 03:31

Hejsa.

Hvilket af de 2 boards skal jeg vælge, fordele, ulemper?

Det skal køre sammen med en XP2400+ bliver det nok + 512 MB x 1 - DIMM
184-PIN - DDR SDRAM og Asus AGP-V 9180 TD GF4 MX 440 - 64 MB

Det sku vel ikke skabe nogle problemer

Mvh.

Jesper.

Fra : Morten Johansen

Dato : 18-01-03 08:56

Jesper Hansen wrote:
> Hejsa.
>
> Hvilket af de 2 boards skal jeg vælge, fordele, ulemper?

A7V8X har et nyere chipset, VIA Apollo KT400, der giver en
overførselshastighed mellem nord- og sydbroen på 533 MB/s mod V7V333-X'
chipset, VIA Apollo KT333, der overfører 266 MB/s. Dette har især
betydning ved benyttelse af RAID, men USB og PCI-kort benytter samme
båndbredde. Derudover giver A7V8X mulighed for at køre med PC3200 RAM,
mens A7V333-X kan benytte PC2700 RAM.

> Det skal køre sammen med en XP2400+ bliver det nok + 512 MB x 1 - DIMM
> 184-PIN - DDR SDRAM og Asus AGP-V 9180 TD GF4 MX 440 - 64 MB
>
> Det sku vel ikke skabe nogle problemer

Det burde det ikke, dog skal bundkortet være revision 1.04 for A7V8X'
vedkommende for at køre med en XP2400+, og muligvis skal BIOS opdateres.

Hilsen Morten

Fra : Ole Junker

Dato : 18-01-03 13:37

On Sat, 18 Jan 2003 03:30:30 +0100, "Jesper Hansen"
<jesperhansen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Det skal køre sammen med en XP2400+ bliver det nok + 512 MB x 1 - DIMM
>184-PIN - DDR SDRAM og Asus AGP-V 9180 TD GF4 MX 440 - 64 MB

Hej

Jeg har netop sat den PC, jeg sidder ved i dette øjeblik, op med
A7V333-X XP2000+, 256 MB PC2700 Ram, V-9180-TD grafikkort og ny
Windows XP Home ed. installation.

Hele processen er forløbet helt uden komplikationer, og maskinen kører
100 % tilfredsstillende.

Vh

--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]fjerndettee-box.dk

Fra : Ole Junker

Dato : 18-01-03 13:40

Fra : Henrik Petersen

Dato : 18-01-03 14:25

Hej

Jeg har lige sat et Asus A7V8X sammen med
AMD XP 2000+
512 MB PC 2700 DDR RAM
GeForce 3 TI 200 128 MB DDR
Matrox 60 GB HDD
DVD drev
A-drev
midi tower kabinet
Windows XP Pro

Det tog vel et par timer alt ialt, havde dog købt et creative usb analog
modem, som jeg så brugte 10 timer(Det er svigerfars computer og han har ikke
ADSL) på at få til at virke uden held, det var dog ikke pc´erens skyld, men
telefoncentralen der var problemet, det fand jeg ud af ved at maile til
Creatives helpline.....fedt ikk, købte så et modem hos TDC og det tog kun 2
min så kørte det, men det er jo en anden historie.....

Men jeg kan kun anbefale et Asus A7V8X......

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-03 21:36

> [...]
>184-PIN - DDR SDRAM og Asus AGP-V 9180 TD GF4 MX 440 - 64 MB
Hej

Jeg har lige sat et Asus A7V8X sammen med
AMD XP 2600+
2x256 MB PC 2700 DDR RAM
GeForce 4 TI 200 128 MB DDR
chiftech midi tower kabinet
Windows XP Pro
Adsl

Ikke en fejl i enhåndshåndtering, nvidia's driver til Nforce er godt lavet.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Nuser

Dato : 19-01-03 14:58

Hvorfor ikke A7m9x med det nye chipset - har fået meget bedre anmeldelser
end kt400

helge

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 19-01-03 17:50

Ja, og skal vi lige slå fast en gang for alle, at man får mest hastighed for
pengene hvis man køber A7V8X og 2x256 ddr 2700 mhz ram. (3200 er faktisk
langsommere i de fleste tilfælde). Og husk for guds skyld at sætte cas til
2).