Bruge bærbars skærm til stationær
Fra : h

Dato : 18-01-03 01:06

Hej

Er det muligt at forbinde en thinkpad til en stationær, så thinkpad'ens
skærm og evt. keyb+mus bruges til at kontrollere den stationære? På den måde
kan man spare en del plads på skrivebordet.

hilsen Mathias

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-03 09:48

In article <3e289a61$0$11007$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, h wrote:
> [...]
> skærm og evt. keyb+mus bruges til at kontrollere den stationære? På den måde
> kan man spare en del plads på skrivebordet.

Se på VNC / TightVNC

Fra : h

Dato : 18-01-03 16:09

måde

> Se på VNC / TightVNC

Hej Povl,

Det lyder supersmart med fjernstyring over netværk. Spørgsmålet er om det er
stabilt, og hvordan det belaster serveren (jeg vil f.eks. have brug for at
brænde cd'ere). Har du nogen erfaring?
Jeg bruger Win2k.

Kender andre dette program - VNC/TightVNC?
http://www.tightvnc.com/

Håber ikke det er for langt uden for ng'en.

Hilsen Mathias

Fra : Calle.

Dato : 18-01-03 16:13

h wrote:
> Kender andre dette program - VNC/TightVNC?
> http://www.tightvnc.com/

Jeg bruger tit VNC og VNCon det sidste har mange detaljer, som jeg tit
bruger. Har en PC stående uden skærm, og styrer den rent via et af de 2 prg.
uden problemer
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Kenneth Vestergaard ~

Dato : 19-01-03 15:44

On Sat, Jan 18, 2003 at 04:09:21PM +0100, h wrote:
> [...]
> brænde cd'ere). Har du nogen erfaring?
> Jeg bruger Win2k.
>
> Kender andre dette program - VNC/TightVNC?

VNC sender rå billeder af sted når du bruger den, så et hurtigt netværk er
rart. Endvidere bruger den forskellige encodings til at mindske båndbredde-
forbruget, men dette øger så til gengæld CPU-forbruget. Dette betyder dog
også at du selv har lidt indflydelse på det.

TightVNC er specielt nyttig ved fx. 10mbit netværk, men dens "Tight"-encoding
sluger også lidt mere CPU-kraft. Dog som sagt, kun når den er i brug, og hvis
du alligevel har en maskine på mere end 1GHz, så skulle det være ret
ligegyldigt. Du skulle snildt være i stand til at brænde CD'er, og hvis du
alligevel har en nyere brænder med buffer underrun beskyttelse, så er der
slet ingen ko på isen.

Stabilitetsmæssigt har jeg ikke haft et eneste problem på de tidligere tre,
nu to servere som jeg styrer via VNC siden marts 2002. Hvis du vil fjernstyre
flere maskiner kan du eventuelt kigge på
http://www.sysworksoft.net/products/vncmng.html som er et ganske fortrinligt
(og gratis) program til at holde styr på de enkelte maskiner.

Håber det hjælper lidt på det.

--
Kenneth Vestergaard Schmidt