RAM til DELL Dimension XPS B 933
Fra : Mogens Kilde

Dato : 17-01-03 20:11

Hej Alle

Har just været på DELL's hjemmeside og fundet at jeg skal give ca. kr.
1100,- for 128 Mb RAM ( RDRAM PC700 )

Jeg syntes det er alt for meget ( kr. 500,- lyder mere rigtig for mig ), er
det fordi det er DELL ?

Jeg har set på RAM-Blokken og der står : TOSHIBA THMR1N8-7 PC700-45
128mB/8

Er der nogen som har et forslag til hvordan jeg får udvidet min RAM til 256
mB

På forhånd mange tak
Mogens

Fra : paul

Dato : 17-01-03 20:37

Jeg har lidt erfaring med ramopgradering af Dell dimension, dog ikke din model.
Hvis jeg var i din situation ville jeg købe en 256MB blok billigst mulig med returret.
Så prøver man om den kører OK på den nye ram alene. Jeg ville forvente 99% chance for at
det ville lykkes.
Bagefter prøves om den gamle 128MB kan bruges sammen med den ny 256MB. Her vil der være
risiko for at et program går ned af og til. Men man ka også være heldig at de 384MB ram
fungerer problemfrit....

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-03 21:00

spørg her http://www.rambutikken.dk/ de kan normalt skaffe det billigt

Fra : Henning

Dato : 17-01-03 21:25

On Fri, 17 Jan 2003 20:10:52 +0100, "Mogens Kilde"
<m_kilde@hotmail.com> wrote:

>Hej Alle
>
>Har just været på DELL's hjemmeside og fundet at jeg skal give ca. kr.
>1100,- for 128 Mb RAM ( RDRAM PC700 )

Kopieret fra Dell's supportside:
Memory Architecture Rambus PC600, PC700, and PC800
RIMM sockets two; gold contacts
RIMM capacities 128 and 256 MB
Minimum RAM 128 MB
Maximum RAM 512 MB
Clock cycle 2.5 ns (PC800); 2.8 ns (PC700);
3.5 ns (PC600)
SPD revision Rambus 1.1
Buffering unbuffered
Voltage 2.5 V
Data bus width 16 bits
BIOS address F0000h

Ifølge EDB-priser er det billigste 1.parts ram (256M/PC800) Samsung
til 795,-. (Sjovt nok er det billigere end 2. og 3. parts?)

Henning
hsb(at)image.dk