Athlon XP problemer
Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 17-01-03 19:09

Hejsa.

Har lige købt et Soltek SL-75DRV5 bundkort og en Athlon XP 2000+ med en
Silent Viking II køler.
Når jeg starter op står der kun at min processor er på 1275 MHz (og ikke
1667 som den burde være på)

Registrerer bundkortet selv processor frekvensen, eller skal jeg selv ind og
rode i bios'en?
Jeg har selvfølgelig ikke checket tallene på CPU'en inden jeg satte køleren
på, så det er jo muligt at jeg har fået en forkert processor med.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Mikkel Tiedt

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 17-01-03 19:20

> Når jeg starter op står der kun at min processor er på 1275 MHz (og ikke
> 1667 som den burde være på)

Hejsa

Det der er galt er at du kun kører med 100MHz fsb lige nu, derfor de 1275
MHz på cpuen. Det du skal gøre er at gå ind i bios´en og ændre fsb´en til
133MHz så skulle du gerne få de 1667MHz som du burde

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 18-01-03 19:54

OK. Nu har jeg skiftet til 133 MHz FSB, men nu vil Windows XP ikke starte!
Jeg får en blå skærm med noget pis om at systemet kan blive beskadiget.

Jeg kører med 512 Mb DDR 2700 RAM fra Apacer.
Skal RAM ligeledes sættes til noget højere, hvis man kører 133 MHz FSB?

Ja jeg er newbie på bios området, så hvis nogen i samme omgang har nogle
gode bios guides de kan anbefale (noget med generel opsætning osv.), så må
de gerne sige til.

Venligst
Mikkel

Fra : Olesen

Dato : 17-01-03 19:53

"Mikkel Soelberg Tiedt" <mikkel_tiedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Silent Viking II køler.
> Når jeg starter op står der kun at min processor er på 1275 MHz (og ikke

Sidder der ikke en jumper ude til højre over idesoklerne ?

Af dem er det vidst kun "6" som skal være on....