Tastatur...?
Fra : Magnus

Dato : 17-01-03 18:52

Mit gamle tastatur som jeg er glad for er fra før der var tænkt på Windows
taster m.m.

Hvad er folks erfaringer med nye tastaturer med diverse taster rundt omkring
hvad kan disse taster, er det noget som man kan bruge til noget
smart/praktisk eller skal de blot se smarte ud.

Jeg bruger det meget til nettet samt at programmere dertil og det skal ikke
være trådløst eller med mus hvad kan anbefales?

/Magnus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-01-03 19:44

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

ikke
> være trådløst eller med mus hvad kan anbefales?

jeg er ret glad for IBM taster gamle såvel som nye

pt har jeg nogle IBM taster, med nogle år på bagen
der er "self." de 3 win. taster, der ud over er der knapper til styring af
cd / audio (Play, Pause, stop, vol + -, Mute) lækkert, synes jeg
og 4 taster til genveje efter eget valg, ikke mange, men lækkert, til det
man nu lige skal bruge..

en predefinet Help knap (som jeg ikke bruger) samt en Suspend knap
(som jeg heller ikke synes jeg har behov for)

jeg ved at der er andre på markedet der laver taster, med ale mulige ekstra
funktioner, IMHO er IBM dog de mest pålidelige..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-03 20:33

In dk.edb.hardware, Magnus <arnason@email.dk> says...
> Mit gamle tastatur som jeg er glad for er fra før der var tænkt på Windows
> taster m.m.

Det samme er mit...

> Hvad er folks erfaringer med nye tastaturer med diverse taster rundt omkring
> hvad kan disse taster, er det noget som man kan bruge til noget

Jeg har prøvet nogle forskellige, men jeg skal _aldrig_ nogensinde ha'
et Win-keyboard.

Mellemrums-tasten er for kort. Man kan ikke hvile tommelfingeren i
mellemrummet mellem 'Alt Gr' og 'Ctrl' når man editerer filer.

Mange moderne tastaturer har 'Print Screen', 'Scroll Lock' og 'Pause'
flyttet ned hvor 'Insert', 'Home' og 'Page Up' normalt sidder. Dermed er
'Delete', 'End' og 'Page Down' flyttet ned lige over piltasterne. Noget
rod, hvis man bruger teksteditorer meget.

> Jeg bruger det meget til nettet samt at programmere dertil og det skal ikke
> være trådløst eller med mus hvad kan anbefales?

IBM PS/2.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Esben

Dato : 17-01-03 20:39

> [...]
> hvad kan disse taster, er det noget som man kan bruge til noget
> smart/praktisk eller skal de blot se smarte ud.

Jeg har kun fundet anvendelse for knapperne til at skrue op og ned for
lyden med, dem bruger jeg endda meget. Resten bruger jeg aldrig, selvom
jeg dog brugte standbyknappen jævnligt da det var muligt.

--
Esben