hvalpetræning i københavn
Fra : Michael Petersen

Dato : 17-01-03 14:16

Hej Gruppe

Om et par måneder får vi vores hvalp. En lille mops fra Napena
(www.napena.dk)

Vi vil gerne gå til hvalpetræning med den så den lærer at omgås andre hunde
og lign.

Hvornår skal man begynde på hvalpetræningen (hvor gammel skal hvalpen
mindst/højest være)

Er der nogle der kender nogle steder man kan gå til hvalpe træning i
københavn? Vi bor i Vanløse og har ingen bil så det skal være inden for
overkommelig afstand med bus/cykel/gåben eller hvordan man nu kommer omkring
med sårn bette en!

på forhånd tak

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side http://mcp.amok.dk

Fra : Therese

Dato : 17-01-03 20:21

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev
> [...]
hunde
> og lign.
>
> Hvornår skal man begynde på hvalpetræningen (hvor gammel skal hvalpen

Hej Michael
Tillykke med den lille ny.
Jeg vil anbefale jer at starte på hvalpemotivation, så snart der starter et
nyt hold efter I har fået hvalpen hjem. Vi startede selv da vores var 9
uger, og det har vi ikke fortrudt.

Du kan kontakte Dansk Kennel Klub, hvis du har lyst til at gå hos dem, for
at høre, hvornår der starter nye hold. http://www.dansk-kennel-klub.dk

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-01-03 21:10

Hej Michael

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Om et par måneder får vi vores hvalp. En lille mops fra Napena

uhhhhh, glæd jer, det er SÅ dejligt at få en hund indenfor døren.

> Hvornår skal man begynde på hvalpetræningen (hvor gammel skal hvalpen
> mindst/højest være)

Vi startede med hvalpetræning af Nicki allerede da han var 10 uger gammel,
der krævede dog en ekstra vaccination, for den første vaccination skal været
givet inden start ( det skulle det i hvert fald være der hvor vi gik )

> Er der nogle der kender nogle steder man kan gå til hvalpe træning i
> københavn?

Nu ved jeg godt du skriver i ikke har bil, men hundeakademiet i lyngby, er
rigtig godt, det var nemlig der vi gik/går. se evt hjemmeside
http://www.hundeakademiet.dk/

Held og lykke med vovse.

Mange venlige hisner fra

Bolette

Fra : MCP_DK

Dato : 17-01-03 22:06

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i news:b09o1l$vpf$1
@news.cybercity.dk:

> http://www.hundeakademiet.dk/

Hej Bolette

Det ser ok ud men de har ikke opdateret kursus listen for hvalpe siden
juni 02. Jeg har skrevet en mail til dem om nye hold så må vi se.

Er der nogen der kender til andre stedet. Helst i Vanløse, Valby,
Frederiksberg, Rødovre, Hvidovre området.
Men hvis det er en god skole kan vi nok finde en transportløsning bare
det er i nærheden af københavn!

--
Michael Petersen

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Are you going to Roskilde Festival? Visit here first http://mcp.amok.dk

Fra : Ann K.

Dato : 18-01-03 00:00

Hejsa

>Er der nogen der kender til andre stedet. Helst i Vanløse, Valby,
Frederiksberg, Rødovre, Hvidovre området.

<> Ork ja da... Balders hundeskole i Valbyparken er rigtig god -
desværre er der vist ventetid
Rødovre Brugshundeklub - træningsplads på vestvolden ved Ejbybroen...
hvis du ikke er typen som "æder alt råt", så er det også et fint sted

Schæferhundeklubben i Hvidovre - kender ikke så meget til den, men min
svoger er da tilfreds (nå, ja - han har schæfer *ss*)... De tager også
andet end schæfere ind på holdene, men måske vil de undre sig lidt over
din race
Der er endnu en klub i området, som jeg desværre ikke kan huske, hvad
hedder... kender intet til den, men har udfra dens hjemmeside set at
træningen er baseret på bla klikker og at de primært beskæftiger sig med
familiehunde... Du kan evt prøve at søge via Jubii og Hundeskoler?
Og så, hvis du er indstillet på at tage langt væk... Hundeskolen Trofast
kan jeg kun anbefale varmt! Men den ligger i Bagsværd....

Nå ja, kender til endnu en (måske), men da skal du maile mig privat...
fjern NOSPAM fra adressen

Mvh Ann

Fra : bettina

Dato : 20-01-03 09:05

"MCP_DK" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> Frederiksberg, Rødovre, Hvidovre området.
> Men hvis det er en god skole kan vi nok finde en transportløsning bare

tjah, der er jo også Vestegnens hundeskole som jeg altid varmt anbefaler. De
starter hvalpehold op 3-4 gange om året. Næste ledige plads på holdstart er
3. april, så det passer da vist meget godt.
De bor jo så i Albertslund, men da jeg boede i Vanløse tog jeg bare toget
til Albertslund station. Så tager det ca. 20 minutter at gå hen til
træningspladsen. Dermed har hunden også "afreageret" inden træningen.
Se på www.veh.dk
Det er for alle racer i alle aldre året rundt.
Start så snart hvalpen har fået sin vaccination. Jeg havde Mocka med derude
da hun var 9 uger, bare på besøg indtil hvalpeholdet startede.....der var
ikke meget reel træning over det, men under alle omstændigheder har de jo
godt af at komme ud og opleve en masse andre hunde. Nøj hvor var hun træt da
vi kom hjem *G*

Held og lykke med den lille ny

Bettina

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 20-01-03 22:22

Hej

Jeg kan give dette link til GOD hundetræning;
http://www.dogtraining.dk/
Her er forskellige hold og jeg ved at træneren er en GOD træner der
arbejder med hundene på deres præmisser...jeg mener at hun træner i
lyngby, ved ikke om det er for langt væk for jer, men ellers ville jeg
foreslå jer at søge på nettet efter hundetræning, der er masser af
steder for andre specifikke racer hvor andre racer er velkomne..

Held og lykke med det

Jeannette Svensson/asko