Problem med gl. Mustek-scanner
Fra : John Thomsen

Dato : 17-01-03 12:44

Jeg har for nogle år siden anskaffet en Mustek-scanner - 12000P - som
dengang skulle være noget af det ypperste med sin optiske opløsning på
1200 dpi.

Den har ikke været i brug længe, for det medfølgende scanner-program -
iPhoto Plus - gav sig på et tidspunkt til at scanne helt sort (og det
er ikke mig der bare har glemt at lægge noget i).

Da jeg så for nylig havde behov for scanninger, prøvede jeg at montere
den på en ældre Pentium - AST 90 - som er udstyret med Windows 95, men
her optræder samme fejl.

Kan der gives en fornuftig forklaring på dette, og kan fejlen
afhjælpes. Jeg synes at have prøvet alt, hvad der er muligt at
"juster" på.

Svar venligst (også) direkte...

Venligst
John

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 20:27

hej
jeg har nøjagtig den samme scanner, min begyndt her for et års tid siden at
scanne meget underligt, ja direkte ubrugligt, dvs. at den rykkede dele af
billedet rundt, så det ikke længere var brugbart, og denhar også haft en
overgang hvor den scannede i komplementær farver(gul blir til lilla). jeg
tror desværre ikke at denne mustek scanner har en mindst holdbarheds dato.
og det ser ud til at det er på tide at udskifte scanneren.

Venlig Hilsen

Jens Chr