ASP Error & Mozilla/Linux eller Mac/IE
Fra : Chrisser

Dato : 17-01-03 08:41

Hej
Er der nogen der har en ide om hvad grunden kan være, når en ASP-side der
kører perfekt ( og har gjort længe ), genererer fejl henholdsvis I en IE5.0
der kører på Mac, eller i Mozilla der kører på Linux ?
Fejlen fra Mac/IE:

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP Error
Internet Information Services
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''
Tecnical Information (for support personel)
Microsoft VBScript runtime(0x800A01C2)
Wrong number of arguments or invalid property assignment

Som sådan er jeg ikke i tvivl om hvad den prøver at fortælle mig, men
hvorfor pokker dukker den ikke op i windows/IE.

En lignende fejl, men på en anden side fås fra Linux/Mozilla - altså en
ASP-fejl, men denne gang noget med response.addHeader...igen kører siden
perfekt i windows/IE.

- jeg er ét stort ?
Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-03 11:04

Chrisser skrev:

> [...]
> ASP-side der kører perfekt ( og har gjort længe ), genererer
> fejl henholdsvis I en IE5.0 der kører på Mac, eller i Mozilla

Hvordan ser filen ud?

> En lignende fejl, men på en anden side fås fra Linux/Mozilla -
> altså en ASP-fejl, men denne gang noget med
> response.addHeader...igen kører siden perfekt i windows/IE.

Hvad skriver du med response.addHeader?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Chrisser

Dato : 17-01-03 11:09

> Hvordan ser filen ud?

Hvad mener du ? Koden ? Det er en ganske almindelig ASP-side der behandler
formdata, den pågældende linje er:
barn1 = Trim(Request("barn1"))

- og da barn1 er tom i det specifikke tilfælde vil jeg mene at det er det
der er galt, men IE laver ikke fejl på den...

> Hvad skriver du med response.addHeader?

Vistnok ingenting, nu er det ikke mig der har lavet den specifikke side -
det er en af mine kollegaer, men vi fandt det under en test omkring
problemet med Mac...og jeg kan desværre ikke genskabe fejlen her da jeg kun
sidder med windows/IE.

Men det kan nu nok undersøges, selv om jeg egentlig er ret ligeglad med den
side, det undrer mig bare ad h* til at ASP ikke fungerer ens i diverse
browsere når det nu engang skal forstille at fungere ens....

Chrisser

Fra : Jimmy

Dato : 17-01-03 13:00

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote in message
> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du ? Koden ? Det er en ganske almindelig ASP-side der behandler
> formdata

Der er, i min bog, ikke noget der hedder "en ganske almindelig ASP-side".

Hvis du sender koden vil det være muligt at finde fejlen.

> [...]
> side, det undrer mig bare ad h* til at ASP ikke fungerer ens i diverse
> browsere når det nu engang skal forstille at fungere ens....

ASP er klient-platform og browser uafhængigt.
Den sender den samme HTML-kode til en bruger uanset hvilken browser han
anvender.

Hvis programmøren bag asp-koden ikke sørger for at generere valid HTML vil
siden naturligvis fejle når den når brugeren.

Den 500-fejl du får er givetvis baseret på data en bruger har sendt.
Forskellige browsere fortolker forms forskelligt og sender ikke altid det du
måske forventede de sendte.

Igen, send koden til asp-siden der genererer fejlen og den kode, som dine
forms er på.

Mvh
Jimmy

Fra : Chrisser

Dato : 17-01-03 13:35

> ASP er klient-platform og browser uafhængigt.
> Den sender den samme HTML-kode til en bruger uanset hvilken browser han
> anvender.

Det mente jeg nu også nok da det jo oversættes på serveren....

> [...]
>
> Den 500-fejl du får er givetvis baseret på data en bruger har sendt.
> Forskellige browsere fortolker forms forskelligt og sender ikke altid det

Hvilket vil sige at IE måske ikke er så striks som de andre...
Men det er ret meget kode vi snakker om, så jeg tror lige jeg selv vil
kigge efter i første omgang.
Jeg undrede mig bare temmelig meget over at det var en ASP-fejl...

Chrisser

Fra : Jimmy

Dato : 17-01-03 16:03

> Hvilket vil sige at IE måske ikke er så striks som de andre...

Det tror jeg godt man kan argumentere for

> Men det er ret meget kode vi snakker om, så jeg tror lige jeg selv vil
> kigge efter i første omgang.

OK - Start med at kigge på siderne med forms der sender data til de sider
der fejler.

Når de er valide kan du begynde at validere på det modtagne data.

Mvh
Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-01-03 17:59

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote
> Hvad mener du ? Koden ? Det er en ganske almindelig ASP-side der behandler
> formdata, den pågældende linje er:
> barn1 = Trim(Request("barn1"))

Kig i HTTP headerne som der sendes fra hhv. den ene browser og den anden det
må være her fejlen ligger.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 20-01-03 08:33

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> "Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote
>
> Kig i HTTP headerne som der sendes fra hhv. den ene browser og den anden
det
> må være her fejlen ligger.

Det vil jeg så også prøve. Jeg spekulerede på, om det kunne være at et felt
der ikke var udfyldt i visse browsere vil antage værdien null i stedet for
en tom streng. Det ville jo i hvertfald forklare at den fejler på en trim.
- men nu har jeg da fået noget at gå ud fra

Chrisser