Hvad er forskellen ???
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-03 07:31

Hejsa

Overvejer at købe mig en ny AMD cpu men vil gerne vide hvad forskellen er på
en AMD Palomino og så en AMD Thoroughbred ???

Jeg overvejer at købe et Asus A7V8X bundkort til kr. 1165 hos Multimedie
World - er der nogen der kender det og hvor godt er det ????

Jan

Fra : [5230]Lars Bo Peters~

Dato : 17-01-03 09:13

palomino er lavet med 0,18u teknologi og tbreden med 0.13u og har derfor
varmeafgivelse. Ikke alle bundkort vil køre med tbred så det skal du have
dundersøgt inden du køber.

Fra : Thore

Dato : 17-01-03 09:44

On Fri, 17 Jan 2003 09:12:59 +0100, "[5230]Lars Bo Petersen"
<nc.design@get2net.dk> wrote:

>palomino er lavet med 0,18u teknologi og tbreden med 0.13u og har derfor
>varmeafgivelse. Ikke alle bundkort vil køre med tbred så det skal du have
>dundersøgt inden du køber.

Uanset teknologi afgiver alle procesorer varme...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 17-01-03 09:38

Er det den eneste forskel? Ingen nye nstruktioner eller noget?

ThomasT

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-01-03 15:44

On Fri, 17 Jan 2003 09:38:03 +0100, Thomas Thomsen wrote:

>Er det den eneste forskel? Ingen nye nstruktioner eller noget?

Der er det man kalder 3DNow Pro eller SSE+, der indeholde SSE og en delmængde
af SSE2....ellers er der en del optimeringer fx er der i Pally kommet
hardware prefetch (Førhen var krævede det software understøttelse).. Der er et
mindre strømforbrug og derfor en mindre varmeudvikling og en mindre indre
modstand, det vil sige at det ikke er alle af de gamle bundkort (der kunne
køre med TBird) som kan køre med en Pally, de fleste fabrikanter har dog
lister indeholdende testede bundkort.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Cats like Windows, it seems to attract Mice...

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 17-01-03 09:55

Jan wrote:
> Overvejer at købe mig en ny AMD cpu men vil gerne vide hvad forskellen er på
> en AMD Palomino og så en AMD Thoroughbred ???

Som nævnt i en anden tråd, er der forskel på chipstørrelsen så
Thoroughbred afgiver mindre varme end Palomino ved samme frekvens. Da de
hurtigste Thoroughbred afgiver lige så meget varme som de hurtigste
Palomino men på et mindre areal, skal man være mere påpasselig med valg
af køler. Mange steder nævnes det at kølere med kobberbund er en
nødvendighed snarere end en mulighed.

Om forskellen mellem de forskellige type Athlon's :
http://www17.tomshardware.com/cpu/20020610/index.html

Om køleplader :
http://www.tomshardware.com/cpu/20030113/index.html

/klaus

Fra : Henrik Petersen

Dato : 17-01-03 11:10

Hej du...

Har lige købt et Asus A7V8X mobo selv i MiltimediaWorld og det blev bare sat
i kabinettet og det kører bare.....rigtigt fedt mobo...
Men du skal lige huskke at ramne, kun kan køre med enten op til 3 stk DDR
2100 ram, eller kun 2 stk 2700 DDR og til sidst kun en stang 3200 DDR RAM,
selv om der er 3 pladser, kan man altså kun bruge en stang DDR 3200 ram....
Jeg klaskede oxo en XP 2000+ samt en GeForce 3 Ti 200, 128 DDR RAM i...den
kør rigtigt godt ingen problemer....

henrik

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-03 13:08

Jeg har 2 ramblokke på hver 256 mb af typen pc2100 DDR ram - det kan vel
godt bruges så.

Jan

Fra : Henrik Petersen

Dato : 17-01-03 14:14

hej du

Det kan du godt....det er et max jeg skrev.....pc21000 ddr max 3(1,2 eller
3), der kan nu heller ikke være flere ...max 2 stk 2700DDR(1 eller 2) og
endelig kun én 3200 DDR