Finder ikke ny harddisk
Fra : Niels Jensen

Dato : 17-01-03 01:59

Kære alle
Jeg har købt en ny harddisk: Seagate barracuda 40Gb for at sætte i min
computer, men af en eller anden grund kan den ikke findes.
Jeg har et Asus p5a bundkort.
Eftersom jeg ikke lige har så meget forstand på BIOS skriver jeg bare det
hele der står når jeg starter.
"BIOS revision 1007" og Award plug and play bios extension V.1.0.A.
Jeg ved ikke om det kan have noget med sagen at gøre. Jeg har Win98.

Venlig hilsen
Niels Erik Jensen

Fra : Robert Jensen

Dato : 17-01-03 08:43

"Niels Jensen" <nerik@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> "BIOS revision 1007" og Award plug and play bios extension V.1.0.A.
> Jeg ved ikke om det kan have noget med sagen at gøre. Jeg har Win98.

du skal lige slå den til i din bios først.
der burde være en funktion der hedder auto i menuen med diskdrev.

desuden skal du hvis du har mere end en, huske at sætte den ene til master
og den anden til slave.
(hvordan, kan man tit læse på selve hd'en)

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Niels Jensen

Dato : 17-01-03 11:21

Nå ja undskyld det glemte jeg lige at sige, men det har jeg gjort, men når
den kommer til "detect Hd står den stille. Det er ligesom den kan se der er
noget, men den ikke kan få styr på hvad det er
Kan det være fordi min bios er så gammel (jeg købte computeren i efteråret
'99) at den ikke kan klare så "store" harddiske?
Jeg har prøvet at have den både som master og som slave.

Venlig hilsen
Niels Erik Jensen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-01-03 12:58

Niels Jensen wrote:
> [...]
> '99) at den ikke kan klare så "store" harddiske?
> Jeg har prøvet at have den både som master og som slave.

Er disken helt ny eller brugt?
Er du sikker på at disken virker?

Prøv at opdatere med nyeste bios (1007A). Jeg tror dog ikke helt
på at det er problemet, men man ved jo aldrig.
( http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P5A )

Der findes faktisk også en beta bios fra 13. maj 2002!

/Jakob

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 17-01-03 16:20

Niels Jensen <nerik@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b07kie$rha$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Niels Erik Jensen
>
> Inden du begynder at rode med diverse biosopdateringer så prøv at
downloade Seagates diskmanager og følg anvisningen på at lave en bootdisk
med programmet på .Det program kan udrette meget.Om det kan løse dit problem
skal jeg ikke kunne garantere for men det er et forsøg værd.

Mvh. Finn

Fra : Niels Jensen

Dato : 18-01-03 19:32

Tusind tak for hjælpen.
Jeg brugte bare diskmanager og så gik det hele som det skulle
Det er jo som at få en ny computer

Med venlig hilsen
Niels Erik Jensen