Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
B-indkomst.
Fra : Peter Anskjær

Dato : 16-01-03 23:31

Hej NG
Jeg har været med i et forsøg hvor jeg får 1000 kr for det, disse
bliver indsat på min konto. I den forbindelse har jeg et par
spørgsmål:

1: De 1000 kr tæller vel som B-indkomst og der skal vel derfor betales
skat af dem af mig? Så når jeg skal udfylde min selvangivelse skal jeg
skrive dem på som ekstra indkomst og så får jeg et girokort på skatten
hvis resten af min skat passer? Tæller de med mht SU og indtægt?

2: Hvis jeg ikke opgiver at jeg har tjent pengene, vil T&S så selv
opdage det?

Håber på lidt hjælp der kan forklare nærmere ang. indkomst ved
medvirken i videnskabelige forsøg.

Mvh
Peter

Fra : Bo

Dato : 17-01-03 00:12

"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdage det?
>
> Håber på lidt hjælp der kan forklare nærmere ang. indkomst ved

Du kan da selv prøve søge svaret via Google
B-Indkomst bliver altid opgivet af den udbetalende myndighed eller firma

Fra : Peter Anskjær

Dato : 17-01-03 00:46

On Fri, 17 Jan 2003 00:11:43 +0100, "Bo" <bolten@Xofir.dk> wrote:

>"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> skrev i en meddelelse

>Du kan da selv prøve søge svaret via Google
>B-Indkomst bliver altid opgivet af den udbetalende myndighed eller firma

Nu er jeg desværre ikke klar over hvordan de begrunder honoraret, men
hvis det er for svie og smerte, så har virksomheden ikke
indberetningspligt, så er det jo spørgsmålet om T&S ville huske mig på
det hvis jeg glemte det?

Mvh
Peter

Fra : Tommy Hansen

Dato : 17-01-03 03:22

> B-Indkomst bliver altid opgivet af den udbetalende myndighed eller firma

Er det ikke noget med at man som sæddonor er anonym, og det er op til ens
samvittighed at opgive det ?

Tommy

Fra : Lars Brink

Dato : 17-01-03 09:18

> Er det ikke noget med at man som sæddonor er anonym, og det er op til ens
> samvittighed at opgive det ?

Det er vist at man får det som kørselsgodtgørelse som er skattefrit (eller
var det noget andet)

Dog vil jeg ikke kalde det at rive den af til et kulørt blad for et
videnskabeligt forsøg

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Jesper

Dato : 20-01-03 21:36

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var det noget andet)
>
> Dog vil jeg ikke kalde det at rive den af til et kulørt blad for et

Det kommer vist an på hvilket kulørt blad vi taler om :)

Jesper

Fra : Peter Anskjær

Dato : 18-01-03 18:02

On Fri, 17 Jan 2003 03:22:18 +0100, "Tommy Hansen"
<tommyhh@tFJERNdcadsl.dk> wrote:

>Er det ikke noget med at man som sæddonor er anonym, og det er op til ens
>samvittighed at opgive det ?

Nu har jeg godt nok ikke været sæddonor.

>Tommy

Mvh
Peter