Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Medarbejderbredbånd og beskatning
Fra : Susan

Dato : 16-01-03 23:29

Hejsa skattekyndige folk

Fik lige min årsopgørelse fra min arbejdsgiver, og jeg begyndte straks
at få grå hår i hovedet.

Jeg har medarbejderbredbånd, hvor beløbet trækkes af min grundløn, og
prisen fremgår ikke af lønseddlen. Dvs. det beløb der står jeg får i
løn er 669 kr mindre end min egentlige løn.
Der er så et beløb på 250 kr. sat på som B indkomst, hvilket vist er
det jeg beskattes af. Det står som 'værdi af fri telefon'. Beløbet er
på 1750 kr. for hele året. (Fik først medarbejderbredbånd i april)

Jeg har nu kigget lidt rundt inde på told og skats hjemmeside, da jeg
mente at man kunne trække noget fra. Jeg falder så over dette afsnit i
'Skatten 2003':

"Hvis arbejdsgiveren dækker dine udgifter til telefon i hjemmet,
mobiltelefon mv. (abonnement og samtaler), skal du beskattes af
værdien af fri telefon. For 2003 er værdien fastsat til 3.000 kr., dog
højst arbejdsgiverens udgift. Beløbet gælder, uanset om der er stillet
en eller flere telefoner til rådighed. Beløbet nedsættes med det, du
selv betaler for at have telefon (den private telefonregning). Denne
nedsættelse skal du selv sørge for på selvangivelsen (under
lønindkomst)."
(Beløbet gælder også for 2002 så vidt jeg er oplyst)

Mine spørgsmål er så:

1. Falder jeg ind under dette?
2. Hvis ja, hvordan trækker jeg så beløbet fra? (Der står 'under
lønindkomst', men det er ikke nok info til at jeg ved, hvad jeg skal
gøre)
3. Er det kun min udgift til bredbånd, eller må jeg tage
telefonregninger til fastnet og mobil med oveni det jeg trækker fra?

Jeg kan forstille mig at jeg skal kunne redegøre for min egenbetaling,
hvilket jeg godt kan. (Har et stykke papir, hvorpå det fremgår hvad
min grundløn er, og hvor meget der trækkes til bredbånd).

Jeg håber nogen kan hjælpe lidt med et svar.

--
Venlig hilsen

Susan

Fjern begge nospam i adresse ved svar via mail.

Fra : Bo

Dato : 17-01-03 00:13

"Susan" <sualnospam@pcnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa skattekyndige folk
>

> Fik lige min årsopgørelse fra min arbejdsgiver, og jeg begyndte straks
> at få grå hår i hovedet.
>
> Jeg har medarbejderbredbånd, hvor beløbet trækkes af min grundløn, og

søg på Google og få straks svar !!!

http://www.medarbejderbredbaand.dk/

giver dig og alle svaret

Fra : Susan

Dato : 17-01-03 12:22

On Fri, 17 Jan 2003 00:13:22 +0100, "Bo" <bolten@Xofir.dk> wrote:

>søg på Google og få straks svar !!!
>
>http://www.medarbejderbredbaand.dk/
>
>giver dig og alle svaret

Øh, nej, det gør den ikke :)

Der står ikke noget der kan besvare mine spørgsmål, desværre.

--

Venlig hilsen

Susan