I vildrede
Fra : Gert Petersen

Dato : 16-01-03 21:48

Hej NG!!

Jeg bliver snart vanvittig, min computer bliver ved at lave nogle fejl og
jeg fatter ikke hvad det er.

Den laver blå skærm lige der hvor XP skifter fra loade billedet til skærmen
hvor man vælger bruger. De to fejl der går igen er : 0x00000050 og
0x0000007E engang i mellem går den videre til windows.

Mit system er følgende.

Pentium 4 2,4 Northwood
MSI 645E Max 2 bundkort
512mb Performance PC2700
Palit Daytona GeForce 4 Ti 4200 128mb
2 stk Western Digital 80 GB special edition
Soundblaster Live 5.1
Liteon 48 speed brænder
LG DVD drev.

Jeg har haft problemer med at den genstarter mens jeg sidder og spiller (kun
når jeg spiller) når den køre 2,4 Ghz men når jeg underclocker den til 1,8
Ghz så er der ingen problemer.

Håber på noget hjælp.

Mvh.

Gert Petersen

Fra : Olesen

Dato : 16-01-03 21:53

"Gert Petersen" <dokpet@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(kun
> når jeg spiller) når den køre 2,4 Ghz men når jeg underclocker den til 1,8

Underclockning kan ellers være lige så problematisk som overclockning rent
stabilitetsmæssig...men sært problem ellers..fået checket dine ram ?

Fra : Gert Petersen

Dato : 16-01-03 22:04

> Underclockning kan ellers være lige så problematisk som overclockning rent
> stabilitetsmæssig...men sært problem ellers..fået checket dine ram ?

Jeg har testet dem i 10 cykluser i memtest86 og der var ingen fejl men de
skal køre hele natten og så må jeg se imorgen hvad den viser.

/Gert

Fra : Leony

Dato : 16-01-03 23:31

> [...]

> billedet til skærmen hvor man vælger bruger. De to fejl der
> går igen er : 0x00000050 og 0x0000007E engang i mellem går den

Dine fejl er:
0x00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0x0000007E: SPECIFIED_MODULE_NOT_FOUND

Læs om dine 2 fejl på denne side:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
der er også forslag til løsning af problemerne.

Indtil videre er det Windows den er gal med.
I news:dk.edb.system.ms-windows er der masser af hjælp at hente.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gert Petersen

Dato : 19-01-03 17:44

> [...]
>
> Indtil videre er det Windows den er gal med.
> I news:dk.edb.system.ms-windows er der masser af hjælp at hente.

Har fundet fejlen det var mine usb stik der på en eller anden facon ikke var
ordentlig installeret.

Men den genstarter stadig når jeg køre 2,4 men ikke når jeg køre 1,8

Tak for hjælpen

Gert

Fra : **TwN**

Dato : 19-01-03 19:22

"Gert Petersen" <dokpet@city.dk> wrote in message

> Men den genstarter stadig når jeg køre 2,4 men ikke når jeg køre 1,8

Det kan være pga. for meget varme.......
er den for varm?

**TwN**

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 09:08

"Gert Petersen" <dokpet@city.dk> skrev i en meddelelse

> Men den genstarter stadig når jeg køre 2,4 men ikke når jeg køre 1,8

Hvis det kun er når der spilles (hvilket du skriver i din første post),
så kan det skyldes driveren til grafikkortet. Nvidia's Detonator (hvis
du bruger den) er ikke lige stabil på visse systemer i nogle versioner.
Prøv med en nyere eller en ældre version.

Du skriver ikke noget om din strømforsyning. Dit setup kræver en god
strømforsyning på min 300 Watt.

Fra : Gert Petersen

Dato : 20-01-03 14:51

> [...]
> du bruger den) er ikke lige stabil på visse systemer i nogle versioner.
> Prøv med en nyere eller en ældre version.

Jeg har prøvet at skifte mellem de forskellige drivere, men jeg syntes ikke
det hjælper.

> Du skriver ikke noget om din strømforsyning. Dit setup kræver en god
> strømforsyning på min 300 Watt.

Det er en Codegen PSU på 350W der sidder i mit kabinet, så det burde være
nok.

/Gert

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 16:04

> Det er en Codegen PSU på 350W der sidder i mit kabinet, så det burde
> være nok.

I teorie ja, men da det er Codegen kan man desværre ikke være helt
sikker (billig strømforsyning = brug af billige komponenter). Der er
efterhånden en del der har haft problemer med deres Codegen PSU.
Hvis du har mulighed for at låne en anden, så gør det, bare fo at være
helt sikker.

Fra : Gert Petersen

Dato : 20-01-03 16:26

> [...]
> efterhånden en del der har haft problemer med deres Codegen PSU.
> Hvis du har mulighed for at låne en anden, så gør det, bare fo at være

Findes der ikke program der kan kontrolere strøm og den slags ting så man
kan se hvordan den var lige da maskinen gik ned.

/Gert

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-03 16:55

>Findes der ikke program der kan kontrolere strøm og den slags ting så man
>kan se hvordan den var lige da maskinen gik ned.

Asus Probe kan sættes til at rekorde strøm, ved nare ikke om den kan se
bagefter hvis maskinen går ned.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Gert Petersen

Dato : 20-01-03 20:50

> Asus Probe kan sættes til at rekorde strøm, ved nare ikke om den kan se
> bagefter hvis maskinen går ned.

Har prøvet Probe men jeg kan ikke installere den af en eller anden grund
installationen går fast.

/Gert

Fra : Leony

Dato : 21-01-03 08:58

> Har prøvet Probe men jeg kan ikke installere den af en eller anden
> grund installationen går fast.

Det skyldes sikkert at den kun kan køre på Asusboards (har aldrig testet
på andre boards, men mon ikke det hænger sådan sammen).

Prøv med motherboard Monitor i stedet for:
http://mbm.livewiredev.com/
eller Speedfan:
http://www.almico.com/speedfan.php