Lexmark Z51 problem
Fra : Olsen

Dato : 16-01-03 21:44

Problem: Min gamle mor har sat ny patron i printeren. Herefter larmer
maskinen sindssygt når patronholderen kører til venstre hvor den bliver
stående (uden at printe, forstås).

Efter søgning på Google med div. problemløsninger endte det med at jeg
kontaktede Lexmark support, hvor konklusionen blev, at maskinen skulle
kasseres. Desværre er den købt i 2001 så det var det. :(((

Min mor har tabt 1000,- på printeren samt 2 nye patroner á 400,-.

Det må ikke være sjovt for Lexmark at sælge en sådan elendig maskine.

Jeg finder det også urimeligt at en printer går i stykker fordi man skifter
originale patroner.

Men er der noget Lexmark og jeg har overset? Er der en sidste mulighed for
at få printeren til at fungere?

Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-01-03 22:56

> Problem: Min gamle mor har sat ny patron i printeren. Herefter larmer
> maskinen sindssygt når patronholderen kører til venstre hvor den bliver
> stående (uden at printe, forstås).

Du mener i højre side, ikk'?

Har I trukket patronen i midterstillingen, da I skiftedepatronen? Gummi
drivremmen kan være hoppet delvist af.

> [...]
> kasseres. Desværre er den købt i 2001 så det var det. :(((
>
> Min mor har tabt 1000,- på printeren samt 2 nye patroner á 400,-.

Din mor har nok brugt en god bid af de første 1000 kr da printeren leveres
med blæk.
I øvrigt har jeg købt to Z51'er, en Z52'er og en Z53'er da det ofte er
billigere at købe en ny printer end at købe nye farver. Bor du i nærheden af
København N vil jeg godt forære din mor en af mine aflagte Z51'er. Du skal
bare selv hente den og den er uden strømforsyning og CD mm.

> Det må ikke være sjovt for Lexmark at sælge en sådan elendig maskine.

Det er faktisk en OK printer. Men blækket er meget dyrt.

> Jeg finder det også urimeligt at en printer går i stykker fordi man
skifter
> originale patroner.

Måske har I gjort noget forkert. Min første Lexmark (en 2500) begik
selvmord da noget forhindrede printerhovedet i at køre frit. Gummibånd og et
hav af plastic dimser eksploderede og død var printeren. Men skidtpyt så
købte jeg min første Z51'er og er altså nu på min 5'te (4
generation )Lexmark printer. De er sku så billige så det gør undt. Lige
bortset fra blækket.

> Men er der noget Lexmark og jeg har overset? Er der en sidste mulighed for
> at få printeren til at fungere?

Nøeee

Lexmark Z54 incl farver koster 999 kr i ElGiganten... næsten billigere end
at købe nye farver (de koster 848 kr i ElGinanten).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Olsen

Dato : 16-01-03 23:28

Michael Lund Sørensen wrote:
> Du mener i højre side, ikk'?

Nej, det i venstre side den står stille (og larmer).

>Bor du i nærheden af København N vil jeg godt forære din mor en af mine
> aflagte Z51'er.

Helt vildt pænt af dig. Vi bor i Kalundborg så der et stykke vej, men kan
jeg ikke ringe hvis jeg kommer forbi?

--
Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-01-03 23:35

"Olsen" <snipNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det i venstre side den står stille (og larmer).

> Helt vildt pænt af dig. Vi bor i Kalundborg så der et stykke vej, men kan
> jeg ikke ringe hvis jeg kommer forbi?

Bedre : send en email milux(a)image.dk

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Darkh

Dato : 17-01-03 13:23

> Nej, det i venstre side den står stille (og larmer).

Det er ikke et ukendt problem. Der sidder et plastikbånd med mange små sorte
streger lige over drivremmen. Den bruger printeren til at finde ud af hvor
den skal stoppe. Bag holderen du sætter blækpatronerne i, er der en lille
"slids" som den skal være i. Når den er fjernet derfra, kan printeren ikke
finde ud af hvor den skal stoppe, og banker af sted mod venstre.

Du skal bare få den på plads igen (det tager ikke mere en 5 sekunder med en
pegerfinger), så er din printer så god som ny.

mvh
Jesper

Fra : Olsen

Dato : 18-01-03 23:59

Darkh wrote:

> [...]
>
> Du skal bare få den på plads igen (det tager ikke mere en 5 sekunder
> med en pegerfinger), så er din printer så god som ny.

Det var det der skulle til. Tusind tak. Pinligt for Lezmark, men jeg skal
nok fortællr dem det.

--
Hilsen fra Olsen

snipNOSPAM@post8.tele.dk

Fra : Claus O

Dato : 17-01-03 19:23

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote

> I øvrigt har jeg købt to Z51'er, en Z52'er og en Z53'er da det ofte er
> billigere at købe en ny printer end at købe nye farver. Bor du i nærheden af

Har du aldrig overvejet at købe en printer hvor du ikke hele tiden
(når du mangler blæk) skal ud at købe nyt printhoved samtidig?
Eks. Epson og jeg mener også Canon nu............
Måske også blive refiller med tiden? www.trykspar.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-03 20:34

In dk.edb.hardware, Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> says...
> Har du aldrig overvejet at købe en printer hvor du ikke hele tiden
> (når du mangler blæk) skal ud at købe nyt printhoved samtidig?

Jeg foretrækker at få printerhovedet skiftet sammen med patronen. På den
måde er man altid sikker på at hovedet er i topform.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-01-03 20:57

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.hardware, Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> says...
>
> Jeg foretrækker at få printerhovedet skiftet sammen med patronen. På den
> måde er man altid sikker på at hovedet er i topform.

Enig.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-01-03 21:00

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (når du mangler blæk) skal ud at købe nyt printhoved samtidig?
> Eks. Epson og jeg mener også Canon nu............

Jeg har prøvet at bruge refilblæk - JRInk og InkTech fra
http://www.inktec.dk/ men kvaliteten stå ikke mål med anstrengelserne. Det
er nemmere at skifte hele skidtet!
Men jeg har flere gange overvejet om ikke jeg skulle skifte til en model med
separate blæk patroner, og det kan da være at jeg gør det.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Claus O

Dato : 17-01-03 23:00

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote

> Jeg har prøvet at bruge refilblæk - JRInk og InkTech fra
> [...]

Genbruger du også engangskameraer?
De lex thermo er jo engangsskidt, så.........

> Men jeg har flere gange overvejet om ikke jeg skulle skifte til en model med
> separate blæk patroner, og det kan da være at jeg gør det.

Så får du vel bare endnu flere hoveder at købe (hvis du ikke fortsætter som hidtil)