UNIX kurser
Fra : Peter

Dato : 16-01-03 21:36

Hvor finder jeg unix kurser henne?

Jeg ved meget lidt om unix og vil gerne lærer noget mere om det.

Fra : dudsen

Dato : 16-01-03 21:31

Peter wrote:

> Hvor finder jeg unix kurser henne?
>
> Jeg ved meget lidt om unix og vil gerne lærer noget mere om det.

linux.dk har en liste over folk der udbyder kmersielle linux kurser
disse firmaer har som regel også kurser i alm unix.

--
Daniel Udsen
"Når en politiker siger, at vi alle er i samme båd, så pas på. Det

Fra : Max Andersen

Dato : 16-01-03 21:57

"Peter" <kam3190@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvor finder jeg unix kurser henne?
>
> Jeg ved meget lidt om unix og vil gerne lærer noget mere om det.

Ikke for at reklamere, men lidt info:

Hvem er lidt stor i slaget, men en af dem der har noget at have det i?

Jeg tror at det er ham med nummerpladen 'UNIX' på sin porsche eller
lignende.

http://www.superusers.dk

En af dem der ikke har prøvet det, men som er i et firma hvor de er helt
pjattede med Superusers.

Max

Fra : Kim Emax

Dato : 16-01-03 22:51

Max Andersen wrote:

> Hvem er lidt stor i slaget, men en af dem der har noget at have det i?
>
> Jeg tror at det er ham med nummerpladen 'UNIX' på sin porsche eller
> lignende.

*G* Blæret

> http://www.superusers.dk

personligt syns jeg den slags kurser har tendens til at handle for meget om
pauser og mad og for lidt om det reelle stof, desværre... Jeg stod selv for
at skulle på et 3 (eller 5, husker det ikke længere) dages Perl kursus for
et par år siden, men med min begrænsede erfaring fra "Learning Perl"
dengang, var det kun 20-25% af stoffet jeg ikke kendte til, så jeg takkede
nej, da jeg ikke gad spilde firmaets penge på det... Ville hellere have en
bog og en uges "fri"

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : sv-e

Dato : 16-01-03 23:12

Kim Emax wrote:

> [...]
> http://www.emax.dk - http://www.ayianapa.dk
> Køb din vin online på http://www.gmvin.dk,
> Danmarks måske mest avancerede VinWebShop

Hej
Hvis du ved mere om UNIX en den samlede styrke hos superusers,
ja så ved du en del

vh
sv-e

Fra : Kim Emax

Dato : 16-01-03 23:25

sv-e wrote:

> Hvis du ved mere om UNIX en den samlede styrke hos superusers,
> ja så ved du en del

jamen det gør jeg da! NOT! Jeg var også generel, ik? Du ved "den slags
kurser har en tendens til..." osv

næææ, jeg er ikke sej, min nummerplade starter med UJ40

Fra : sv-e

Dato : 16-01-03 23:43

Kim Emax wrote:
> næææ, jeg er ikke sej, min nummerplade starter med UJ40

Fair nok

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-01-03 16:39

Max Andersen wrote:

> Ikke for at reklamere, men lidt info:
>
> Hvem er lidt stor i slaget, men en af dem der har noget at have det i?
>
> Jeg tror at det er ham med nummerpladen 'UNIX' på sin porsche eller
> lignende.

Det er "Unix 1" - og her sammen med "Linux":

http://www.sslug.dk/events/demoday/images/?viewone=20

De herligste hilsner

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 16-01-03 22:26

http://www.sslug.dk/linuxbog/unix/bog/index.html

Fra : Karsten Strøm

Dato : 16-01-03 23:23

"Claus Christian Larsen" <tip@tophygiejne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Mit forslag er, gå ned på den lokale bibliotek og lån følgende bog Unix
skrevet af Dave Taylor & James C. Armstrong.

en rigtigt god bog efter min mening.

---

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 17-01-03 17:29

Karsten Strøm wrote:

> Mit forslag er, gå ned på den lokale bibliotek og lån følgende bog Unix
> skrevet af Dave Taylor & James C. Armstrong.
>
> en rigtigt god bog efter min mening.

Enig Jeg har faktisk købt den og jeg kan se at den stadigvæk er på
tilbud her til 199 kr:

http://www.idgforlag.dk/

Hilsen Claus

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-01-03 07:44

Peter wrote:

> Hvor finder jeg unix kurser henne?
>
> Jeg ved meget lidt om unix og vil gerne lærer noget mere om det.

Prøv at kigge på www.lug.dk - find og tag kontakt til din nærmeste LUG
(Linux User Group). Mange LUGs afholder arrangementer, hvor man f.eks.
kan tage sin computer med og hjælp til installation og opsætning.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-01-03 16:41

Peter wrote:

> Jeg ved meget lidt om unix og vil gerne lærer noget mere om det.

Det ville være lettere at hjælpe, hvis du var lidt mere konkret.

De fleste Unix-leverandører har egne kurser i netop deres variant.

De herligste hilsner

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-01-03 22:15

"Peter" <kam3190@vip.cybercity.dk> writes:

> Hvor finder jeg unix kurser henne?
>
> Jeg ved meget lidt om unix og vil gerne lærer noget mere om det.

Er det her eventuelt noget?

http://www.sslug.dk/linuxbog/?b=unix

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : RR

Dato : 24-03-03 19:18

Hej Peter

Jeg ved at Informa Holder kurser indenfor Linux alt fra grundlæggende
til servere konf, firewalls osv.

// RR

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 25-03-03 09:11

Peter wrote:
> Hvor finder jeg unix kurser henne?
>
> Jeg ved meget lidt om unix og vil gerne lærer noget mere om det.

Hvis du har god tid er det nemmeste at laere ved at proeve det. En pc
til overs, og http://www.sslug.dk/linuxbog/ burde vaere et godt
udgangspunkt.

Hvis du har behov for et crash course, saa afholder de fleste
leverandoerer disse. Sun har eksempelvis deres Solaris System
Administration kurser, tilsvarede netvaerk, sikkerhed m.v. Se

http://training.sun.com/US/catalog/solaris.html

Ligeledes har HP, IBM etc.

Superusers afholder Unixkurser:

http://www.superusers.dk/kurser/unix/oversigt.htm