forskellig mac adrese efter geninstallatio~
Fra : Robert Jensen

Dato : 16-01-03 20:23

havde min kammerat på besøg i søndags. der geninstallerede vi win xp på hans
bærbare.
nu sidder jeg så og kigger i min DHCP client list, og ser at hans maskine er
repræsenteret 2 gange, med 2 forskellige mac adresser og selvfølgeligt 2
forskellige ip adresser.

nu er det så jeg prøver at huske hvad jeg har lært.
er det ikke kun på meget dyre netkort at man kan ændre mac adressen.
det er godt nok en bærbar til ca 17.000 kr, men jeg kan da ikke forestille
mig
at der er noget særligt ved det onboard netkort der sidder i den.

er der nogle af jer der har en forklaring ?

vedlægger lige dhcp listen i bunden af indlægget.
--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

DHCP liste

IP Address Host Name MAC Address
192.168.0.129 stoffer 00-07-95-43-4B-4B
192.168.0.135 stationar 00-D0-B7-52-BB-5A
192.168.0.157 sand A2-EC-C5-A3-41-93
192.168.0.173 blarbar 00-10-60-91-12-BD
192.168.0.182 sand 00-00-E2-7C-32-D2

Fra : S

Dato : 16-01-03 20:34

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> IP Address Host Name MAC Address
> 192.168.0.129 stoffer 00-07-95-43-4B-4B
> 192.168.0.135 stationar 00-D0-B7-52-BB-5A

A2-EC-* findes ikke, så jeg tror det er netkortet/OS'et der laver
narrestreger.
00-00-E2-* er et ACER netkort.

/S

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-03 20:52

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message

> er der nogle af jer der har en forklaring ?

Styrsystemet har nok lavet sin egen MAC adresse.. Hvis hvis man i XP,
bridger 2 forbindelser.. Laver XP en ny MAC adresse