Jeg er blevet tilbudt en printer
Fra : LrM

Dato : 16-01-03 18:11

Hej GruPPe

Jeg er blevet en tilbudt en HP deskjet 970 cxi printer til 1000 kr. Den er 2
år gammel, men har ikke været brugt. Jeg har søgt forgæves på nettet efter
en nypris på printeren. Er det en rimelig pris?

vh
LrM

Fra : Rune Christiansen

Dato : 16-01-03 19:10

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> år gammel, men har ikke været brugt. Jeg har søgt forgæves på nettet efter
> en nypris på printeren. Er det en rimelig pris?

Er lidt betænkelig ved at den er 2 år gammel og ubrugt...
Du kan få en tilsvarende og endda bedre printer til samme pris idag, og så
er der jo garanti på.
Derfor ville jeg mener at prisen er for højt sat

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-01-03 19:20

> [...]

efter
> en nypris på printeren. Er det en rimelig pris?

Nej - det er alt, alt, alt for dyrt! Der er kommet bedre og billigere
printere siden, så de 1000 kroner for en så gammel printer (uanset om
den har været brugt eller ej), er det glade vanvid.

En ny printer som denne
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484608097

- har langt bedre specifikationer end 970 cxi
http://www.evendi.de/hardware/know-how/tests/drucker/hp970.htm

mvh
Peter

Fra : Camain

Dato : 16-01-03 19:22

Hvem har dog tilbudt dig den oldsag til den pris??
Fona??

Jesper B.

Fra : Sokio

Dato : 16-01-03 19:29

LrM Skrev:

> Jeg er blevet en tilbudt en HP deskjet 970 cxi printer til 1000 kr.
> Den er 2 år gammel, men har ikke været brugt. Jeg har søgt forgæves
> på nettet efter en nypris på printeren. Er det en rimelig pris?

Som Rune skrev er der nok bedre printere idag til samme pris.

Men 970cxi er en udmærket printer ny pris. ca 3000.- 3200.-
Jeg menet at huske at jeg bøssede 3195.- for min da jeg købte
den med PhotoREt 3.
Som vanlig, temelig dyre farvepatroner, 1 sort og 1 farve

I dag har de PhotoREt 4 det er vist den største nyhed.

Så det er vel kun om du stoler på om den nu også er ubrugt !!

--
Mvh Svend

Outlook Express + QuoteFix <URL:http://jump.to/oe-quoteFix/>
Hvorfor QuoteFix: Tjaa - Proev....

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-01-03 19:40

"Sokio" <sjen@get2net.dk> skrev

> Men 970cxi er en udmærket printer ny pris. ca 3000.- 3200.-
> Jeg menet at huske at jeg bøssede 3195.- for min da jeg købte
> den med PhotoREt 3.

Er det ikke ligegyldigt, hvad printeren har kostet engang? En
tilsvarende ny printer er billigere end 1000 kroner, og det er vel det
som tæller. (foruden at en ny har 2 års reklamationsret)

> Så det er vel kun om du stoler på om den nu også er ubrugt !!

Ja, og om man er villig til at betale en alt for høj pris for et
produkt, der som sagt kan fås nyt og billigere i dag.
Men du er måske interesseret i at købe min Pentium 133 for, skal vi sige
800 kroner? (Jeg gav selv 2.500 for den for et "par år" siden, så nu er
det et røverkøb på linje med Fonas udsalgspriser!)

mvh
Peter

Fra : Svend

Dato : 16-01-03 21:53

Chuke Mimergolf Skrev:

> "Sokio" <sjen@get2net.dk> skrev

> Er det ikke ligegyldigt, hvad printeren har kostet engang?

Fuldkommen, men det var faktisk det der blev spurgt om !!

>En tilsvarende ny printer er billigere end 1000 kroner, og det er vel
> det som tæller. (foruden at en ny har 2 års reklamationsret)

Det er det DU skriver og ikke det der bliver spurgt om !

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-01-03 22:35

"Svend" <sjen@get2net.dk> skrev

> Fuldkommen, men det var faktisk det der blev spurgt om !!

Beklager, men fordi du skrev "Så det er vel kun om du stoler på om den
nu også er ubrugt" forstod jeg dit indlæg som om at du argumenterede for
at prisen på de 1.000 kroner var rimelig netop fordi printeren engang
havde kostet 3.200,-.

mvh
Peter

Fra : Olesen

Dato : 16-01-03 20:23

"Sokio" <sjen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> I dag har de PhotoREt 4 det er vist den største nyhed.

Læg mærke til, det er begrænset hvor stor suset
i medierne har været om netop Photoret IV...

Jeg er ellers hardcore HP fan, men ville
idag se på Canon og Epson inden køb...
HP formår endnu ikke at skrive kant til kant på A4.

MVH

Fra : P N

Dato : 16-01-03 20:16

On Thu, 16 Jan 2003 18:11:14 +0100, "LrM" <keyboard_error@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>år gammel, men har ikke været brugt. Jeg har søgt forgæves på nettet efter
>en nypris på printeren. Er det en rimelig pris?

Husk at der også skal farvepatroner i den.
Hvis den har de originale farvepatroner som
jo så også er 2 år gamle, så dur de ihvertfald
ikke, så du skal ud og købe nye og de koster
ca. 700 kr for et sæt, så det bliver sgu en dyr
printer.

mvh PN

Fra : Olesen

Dato : 16-01-03 20:22

> [...]
> år gammel, men har ikke været brugt. Jeg har søgt forgæves på nettet efter
> en nypris på printeren. Er det en rimelig pris?

Printeren er 3 år gammel (modellen).
Glem nyprisen.

Du kan få en printer fra HP idag, som har
sammen grundliggende teknik (Photoret III)
til ca. 400,-....med garanti...

Jeg ville istedet gi' 500,- mere og få
en 5550'er med Photoret IV..

MVH

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-01-03 21:34

> [...]
> Glem nyprisen.
>
> Du kan få en printer fra HP idag, som har
> sammen grundliggende teknik (Photoret III)

Hvordan er den *mekaniske* kvalitet af disse printere så? En lav
opløsning kan jo godt give et pænere resultat end en høj, hvis
mekanikken (placeringen af blækket) er mere præcis. Printerens
støjniveauet er også være at kigge på... jeg synes generelt at
lavprisprintere støjer som... ja... en symaskine, et cigaretetui og en
bæver i en tørretumbler :)

Kig på dine behov... lever den brugte printer op til dem, og skal du
give mere end 12-1500 kr for en ny der gør det, ja så køb den brugte.

En printer bliver jo (lidt afhængigt af hvordan man ser på det) ikke
forældet særligt hurtigt, så en dyr model kan kan sagtens vise sig at
være en god investering.

M.v.h.
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 16-01-03 21:39

"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dENMARk> skrev i en meddelelse

> [...]
> støjniveauet er også være at kigge på... jeg synes generelt at
> lavprisprintere støjer som... ja... en symaskine, et cigaretetui og en

900 serien er ufattelig lydløs når den printer, også 970'eren.
Den helt billige 920c printer iøvrigt i samme gode kvalitet..(samme
basic-technique)..

> Kig på dine behov... lever den brugte printer op til dem, og skal du
> give mere end 12-1500 kr for en ny der gør det, ja så køb den brugte.

Jeg ville købe en ny til ca. 1500,-, ja.

> En printer bliver jo (lidt afhængigt af hvordan man ser på det) ikke
> forældet særligt hurtigt, så en dyr model kan kan sagtens vise sig at
> være en god investering.

Måske endda A3

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-01-03 22:15

> Jeg ville købe en ny til ca. 1500,-, ja.

Nu fik jeg også lige læst PNs indlæg ang. blækpatronerne... jeg ved ikke
om de er færdige, men hvis de er, så bliver det en dyr printer. Og hvis
HPs billige modeller bygger på samme basis teknik som de dyre, sååå
ryger pointen med den brugte 970cxi.

> Måske endda A3

Ja, eller bare oversize A4... Jeg fortryder til tider stadig, at jeg i
sin tid valgte at købe en relativt billig HP DeskJet880C... den kan
nemlig lige præcis ikke tage en C4 kuvert :( Indføringssystemet gør
desuden også at den ikke kan tage særligt tunge medier - dobbel :( Min
gode gamle Canon BJC4100 kunne begge dele... mange gange :(

/Thomas

Fra : P N

Dato : 16-01-03 23:14

On Thu, 16 Jan 2003 22:14:31 +0100, Thomas Gulholm
<gt@dsr.kvl.dENMARk> wrote:

>Nu fik jeg også lige læst PNs indlæg ang. blækpatronerne... jeg ved ikke
>om de er færdige, men hvis de er, så bliver det en dyr printer.

Hvis de er 2 år gamle, så ER de færdige. Også selvom de er ubrugte.
Der er sidste salgsdato på blækpatroner og den er forlængst
overskredet. Resultatet er brunlige og grumsede farver, hvis de
da overhovedet virker.

mvh PN

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-01-03 10:55

Thomas Gulholm wrote:

> Printerens
> støjniveauet er også være at kigge på... jeg synes generelt at
> lavprisprintere støjer som... ja... en symaskine, et cigaretetui og en
> bæver i en tørretumbler :)

Så må man jo håbe at man er lidt fingernem, for symaskinen er en
kende medtaget, mens bæveren er hel (næsten da)...

/Jakob

Fra : LrM

Dato : 17-01-03 09:20

hej alle

Tak for jeres mange indlæg. Jeg læser stadig :) Jeg skal lige have undersøgt
hvad de blæk patroner koster. Og ja det er surt at der ikke længere er
garanti på printeren. Jeg tænker lige lidt mere over det.

Er der nogen der ved om den stadig sælges? og hvad er prisen hvis den gør?
altså samme model?

vh
LrM

Fra : P N

Dato : 17-01-03 09:39

On Fri, 17 Jan 2003 09:20:06 +0100, "LrM" <keyboard_error@hotmail.com>
wrote:

>hej alle
>
>Tak for jeres mange indlæg. Jeg læser stadig :) Jeg skal lige have undersøgt
>hvad de blæk patroner koster.

De koster mellem 290 og 350 kr pr stk afhængigt
af hvor du køber dem. Blæk til HP printere er
desværre meget dyrt.

mvh PN

Fra : Claus O

Dato : 17-01-03 13:43

"P N" <nospam@invalid> wrote

> af hvor du køber dem. Blæk til HP printere er
> desværre meget dyrt.

HP sælger også hele printhovedet med ik´? ligesom Lexmark.
Epson og jeg mener også Canon sælger kun bræk/cartridge, ikke hoved,
det er et "langtidsholdbart" og sitter i printeren.
Iøvrigt har www.trykspar.dk fine priser på blæk, men ikke et fint site.