BIOS til ASUS, hvor finder man det?!?
Fra : Kent Hansen

Dato : 16-01-03 17:18

Hej!

Jeg har haft ret store problemer med mit GeForce2MX 100/200, siden et geni
valgte at upgrade min BIOS. I øjeblikket kører jeg med BIOS-version 1010
rev., men det kører langtfra optimalt i 3D-spil. Jeg er ret sikker på, jeg
kører med den rigtige driver til kortet (pt. version 29.42), så det må være
min BIOS, den er gal med.
På ASUS' officielle side kan man desværre ikke finde ny BIOS til mit kort
som er et A7V266.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak!

Kent

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 16-01-03 17:36

--
Det kan du på deres FTP!

Fra : Kent Hansen

Dato : 16-01-03 18:17

Tak for hjælpen, det hjalp desværre ikke en daddel at gå fra vers. 1010 til
1011, så måske jeg skulle kigge på grafikkortet. Andre forslag til løsning
af problemet modtages meget gerne!

Kent

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-01-03 20:03

"Kent Hansen" <kent-hansen@esenet.dk> skrev

> [...]
1010 til
> 1011, så måske jeg skulle kigge på grafikkortet. Andre forslag til

Du skriver at "det kører langtfra optimalt i 3D-spil". Jeg er ikke helt
sikker på hvad det præcist betyder, men prøv at hente nye drivere til
dit grafikkort.
Ellers giv en mere detaljeret beskrivelse af problemet, så er det
nemmere at stille diagnosen

mvh
Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-01-03 20:07

"Kent Hansen" <kent-hansen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min BIOS, den er gal med.
> På ASUS' officielle side kan man desværre ikke finde ny BIOS til mit kort

Det er godt nok sjældent at bios i bundkortet har større betydning for
grafikkortet, men mener du det er tilfældet så nedgrader til den bios du
havde før.

Nyeste driver til GeForce kortene er v 41.09 (W2k/XP) så måske er din driver
lidt bag ud. Tjek om dine DirectX og OpenGL drivere er up to date.

Men i det hele taget er et GeForce2 MX100/200 ikke ligefremmet noget high
speed kort. Efter dagens standard vil man nærmest kalde det stinkende
dårligt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kent Hansen

Dato : 17-01-03 10:38

Hej!

> Det er godt nok sjældent at bios i bundkortet har større betydning for
> grafikkortet, men mener du det er tilfældet så nedgrader til den bios du
> havde før.

Har nu opgraderet i stedet til 10.11 rev.

> Nyeste driver til GeForce kortene er v 41.09 (W2k/XP) så måske er din
driver
> lidt bag ud. Tjek om dine DirectX og OpenGL drivere er up to date.

41.09 driveren er nu også installeret uden succes. Hvordan tjekker jeg om
mine DirectX og OpenGL drivere er up to date???

Grafikproblemet består i øvrigt i nogle aflange trekanter/spidser skråt
nedover skærmen, hvis det måtte sige nogen noget?

> Men i det hele taget er et GeForce2 MX100/200 ikke ligefremmet noget high
> speed kort. Efter dagens standard vil man nærmest kalde det stinkende
> dårligt.

Enig, men jeg har lige investeret alle mine penge i aktier i et firma, der
hedder noget med "Nordisk Fjer".... Fornuftig disposition?

På forhånd tak for hjælpen!

Kent Hansen

Fra : Muri

Dato : 16-01-03 20:09

Prøv med nye chipset drivere:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip

Evt. gå i din bios og sæt din bios til defaults, det skal nemlig gøres efter
en bios update, det kan være I glemmer det.

Mvh
Muri