Smart overførsel af array via post-form??
Fra : Martin Heick Hansen

Dato : 16-01-03 16:13

Hejsan,

Er der en smart måde at over føre et php-array via post eller skal man
splitte det op,
og eller skal man lave enten en "hidden" input for alle elementer eller
overføre via session vars??

mvh martin

Fra : Kim Emax

Dato : 16-01-03 17:07

"Martin Heick Hansen" wrote

> Er der en smart måde at over føre et php-array via post eller skal man
> splitte det op,
> og eller skal man lave enten en "hidden" input for alle elementer eller
> overføre via session vars??

i stedet for <INPUT TYPE="text" NAME="test"> laver du:

<INPUT TYPE="text" NAME="test[]">
<INPUT TYPE="text" NAME="test[]">
<INPUT TYPE="text" NAME="test[]">
<INPUT TYPE="text" NAME="test[]">

--
Kim Emax

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-01-03 19:13

On Thu, 16 Jan 2003 16:12:58 +0100, "Martin Heick Hansen"
<martinheick@mail.tele.dk> wrote:

>Er der en smart måde at over føre et php-array via post eller skal man
>splitte det op,
>og eller skal man lave enten en "hidden" input for alle elementer eller
>overføre via session vars??

Hvis det er et array som er udfyldt på forhånd som du vil have 'med'
gennem en html-form, så kan du bruge serialize()
(http://dk.php.net/manual/en/function.serialize.php) og overføre det via
et enkelt hidden form-felt.

Men det var nok nemmere at overføre via sessions.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Martin Heick Hansen

Dato : 16-01-03 21:41

Tak for rådet. Det vil jeg kigge nærmere på.