Spørgsmål omkring Logitech MX500
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-01-03 11:52

Jeg har i godt 3 år haft en MS IntelliMouse Explorer mus - altså den
første optiske 5-knaps mus fra MS - og har været rigtig godt tilfreds
med den. Dens størrelse og form er rigtig fin og driveren er også god.

Nu har jeg så fået lidt kik på Logitechs ny MX500. Iflg. mage indlæg og
reviews er der sket en del forbedringer med den optiske sensor siden de
første modeller. Lige præcis der kunne jeg godt tænke mig en forbedring.
Men hvordan er det med driverene?

Kan man tildele knapperne specielle funktioner afhængig af hvilket
program man bruger? Kan jeg fx. lade en tommelfinger knap være
[Backspace] overalt undtagen i min browser hvor den skal være [Alt + B]?

Kan der slås acceleration til på musens scroll-wheel?

Jeg har før kæmpet håbløse kampe med Logitechs mouseware. MS driverene
har altis opført sig pænt overfor mig. Hvordan er stabiliteten med MX500
driverene under WinXP?

Har du selv haft en MS-mus eller er du bare forblændet Logitech-fan ?

På forhånd tak.

--
Lars

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 16-01-03 13:01

"Lars Jørgensen" <lagojo@VARMPOST.com> wrote in message

> [...]
> reviews er der sket en del forbedringer med den optiske sensor siden de
> første modeller. Lige præcis der kunne jeg godt tænke mig en forbedring.

Tjek dette review:

http://www.tomshardware.com/consumer/20030110/index.html

Vær specielt opmærksom på, at det anbefales ikke at benytte Logitechs
drivere, men derimod Win XP standarddriver.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 04:14

Lars Jørgensen skrev:

> Hmm... jeg fandt også lige et helt friskt review her
> http://207.44.173.101/_preview.php?articleID=82 Det ser ud til at
> Logitechs Mouseware bliver bedre og bedre.

Nu har jeg ikke lige læst det review, men Logitech er ikke specielt
gode til at lave drivere. De kokser rundt i det, hvis du spørger
mig, men som sagt så kører Mouseware 9.73 fint her. Den nyeste 9.75
har jeg droppet da de har fjernet muligheden for at scrolle i det
vindue hvor markøren er placeret.

De roder også rundt i iTouch som er driveren til deres tastaturer.
Her kører jeg også med en ældre driver, da de nyere er håbløse.
Jeg ved ikke lige hvad de har gang i.

> Måske skulle jeg holde mig til det velkendte - en MS mus igen,
> bare en 3,0'er?

Det tør jeg ikke sige. Kender ikke så meget til MS's mus.

> Hvordan er det med Mousewaren? Kan man lave "program-specific
> button settings" http://2105.dk/temp/ms_mouse.jpg som med MS
> driveren? Jeg kan ikke finde sådanne oplysninger hos Logitech.

Ikke 100 % frit som det ser ud til at man kan med MS's (?)

Du har denne her med Logitechs Mouseware:
<http://www.bjorn3d.com/Material/Article_82/Images/MouseWarePropertiesButtons.gif>
- men her kan du ikke bare vælge hvad som helst. Kun nogle fast
definerede muligheder.

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-01-03 10:03

Madsen skrev tidligere i Xns93062B09A7614.thomas@madsen.tdcadsl.dk

> [...]
ttons.gif>
> - men her kan du ikke bare vælge hvad som helst. Kun nogle fast

Det var lige præcis det jeg gerne ville vide. Jeg tror jeg holder mig
til en mus med "voksne" drivere så.

Mange tak for hjælpen

--
Lars

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 13:47

Lars Jørgensen skrev:

> Det var lige præcis det jeg gerne ville vide. Jeg tror jeg holder mig
> til en mus med "voksne" drivere så.

God idé, tror jeg og specielt i din situation hvor du har vænnet dig
til noget som ser ud til at være lysår foran Logitechs drivere. Selve
musen (MX700) har jeg dog ikke noget at klage over.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 01:48

Mads Holmer-Jensen skrev:

> Vær specielt opmærksom på, at det anbefales ikke at benytte Logitechs
> drivere, men derimod Win XP standarddriver.

Min MX700 kører nu ganske fint med Mouseware 9.73 under WinXP (Pro
UK SP1). Det er den danske Mouseware jeg har installeret.

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-01-03 02:30

Madsen skrev tidligere i Xns9306123F6BAC9.thomas@madsen.tdcadsl.dk

> [...]
> UK SP1). Det er den danske Mouseware jeg har installeret.

Hmm... jeg fandt også lige et helt friskt review her
Logitechs Mouseware bliver bedre og bedre. Måske skulle jeg holde mig