Har nogen erfaringer med Active Cool syste~
Fra : o&u

Dato : 16-01-03 10:02

http://www.waterheads.dk

under Hardware og Active Cool

Det er et thermoelektrisk system baseret på peltier køling, der
servostyres til en cpu temperatur på 26 grader for op til 4 GHz cpu'er
AMD eller Intel.

http://www.activecool.com/home/index.html

Nogen anmeldelser ?

Det er da billigere end vandkøling, og de kondensvands problemer, der
ellers er med peltier-elementer, skulle være væk, når man kan
servostyre til 26 grader der er langt fra dugpunktet (under 15 grader
altid).

John

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 16-01-03 20:15

Der er jo en bagside af medaljen ved brug af Peliter... Den fører jo varmen
fra den ene side til den anden... Og der er meget varme der her er tale
om... Selve peliteren udvikler varme og sammen med en hurtig cpu kan det
blive til store varmemængder... det kræver godt FLOW af luft i kabinettet...

En løsning jeg ville foreslå ville være at lave en kanal fra cpu og ud til
kabinetblæseren... Mail mig, jeg har et udemærket pic af hvordan sådan en
kunne laves...

Dermed får du hellre ikke store varmemængder overført til andre komponenter
i kabinettet...

MVH

Mads

Fra : Robert Jensen

Dato : 16-01-03 22:26

"Mads Hofman Hansen" <mads@vetnet.dk> wrote in message
> [...]
> kunne laves...
>
> Dermed får du hellre ikke store varmemængder overført til andre

så vidt jeg har forstået så er det lige præcis den måde dette og lign
systemer virker på.
der sidder blæseren bare ved nærmeste pci kort og leder varmen væk.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk