Hvad ska jeg vælge????
Fra : Mikael Jensen

Dato : 16-01-03 09:15

Hej.
Jeg ska ha skiftet mit næsten nye ECS K7S5A (skodkort...) og er a 2 venner
blevet anbefalet 2 forskellige:

ASUS A7V266-E

elller

Soltek SL-75KAV

Hvad ska jeg vælge?

Maskinen blir hovedsageligt brugt til spil og kører XP2200+ og 512 mb DDr
2100 ram.
Mik
__________________________________________________________________ Mikael
Jensen ICQ#: 133337560 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : JSB

Dato : 16-01-03 09:51

Jeg kender kun det nævnte ASUS A7V266-E bundkort. Det har fungeret stabilt
og hurtigt i den PC, jeg samlede i sin tid.

VH
Jesper

Fra : o&u

Dato : 16-01-03 09:39

On Thu, 16 Jan 2003 09:15:23 +0100, "Mikael Jensen"
<poulmikael@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad ska jeg vælge?
>
>Maskinen blir hovedsageligt brugt til spil og kører XP2200+ og 512 mb DDr

Altså sl-75 kav er ikke til ddr ram ! men der er andre soltek kort der
er.

Jeg ville nu hellere vælge a7v333 frem for a7v266. Bedre chipset og du
får usb 2.0
Du kan godt opsætte det bundkort, så ram kører som ddr266 og ikke
ddr333. Jeg vil faktisk tro, at ram i default kører med 133 MHz, som
er ddr266 og matcher med pc2100.

mvh

John

Fra : Sven

Dato : 16-01-03 18:10

"Mikael Jensen" <poulmikael@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> __________________________________________________________________ Mikael
> Jensen ICQ#: 133337560 Current ICQ status: + More ways to contact me

Jeg ville vælge ASUS A7V333 eller ASUS A7V333-x (har indbygget LAN). Det kan
købes for lige over 820,- kr i.flg edbpriser, og har en bedre
memorycontroller end A7V266

Sven

Fra : BadBack

Dato : 16-01-03 21:13

"Mikael Jensen" <poulmikael@email.dk> wrote in

> Jeg ska ha skiftet mit næsten nye ECS K7S5A (skodkort...)

Fejl 40 måske?
Jeg har selv bygget mig en pc med et ECS K7S5A bundkort og har også bygget
to pc'er til nogle bekendte baseret på selvsamme bundkort uden problemer.
Ingen problemer. Kører stabilt.