DNS lookup
Fra : Frederik Sunne

Dato : 16-01-03 04:03

Hej,

Jeg har lavet et script som logger hvor folk er fra til noget statistik.

Anyways, Jeg bruger rwhois.arin.net vha. sockets til alle ikke europæiske
domæner, men får tit
denne fejl tilbage:

%rwhois V-1.5:003eff:00 rwhois.arin.net (by Network Solutions, Inc.
V-1.5.7.2)
%error 501 Service Not Available: exceeded max client sessions

Er der nogle som har nogle forslag til alternative DNS servere som har det
samme
indhold som denne ARIN server?. rwhois.arin.net virker fint, men den lukker
mig ofte af - sikkert
af frygt for Denial of Service angreb. Det skal lige siges at jeg kun
spørger serveren
5-10 gange i timen, så jeg forstår ikke helt hvorfor den bliver så sur på
mig.

På forhånd tak,

Frederik Sunne

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-01-03 15:39

"Frederik Sunne" <frederik@nix.dk> writes:

> %rwhois V-1.5:003eff:00 rwhois.arin.net (by Network Solutions, Inc.
> V-1.5.7.2)
> %error 501 Service Not Available: exceeded max client sessions

Lukker du forbindelserne pænt igen?

Husk på at de ikke vil acceptere noget der ligner systematisk
kopiering af deres database.

> Er der nogle som har nogle forslag til alternative DNS servere som
> har det samme indhold som denne ARIN server?

Det er ikke en DNS-server, men en whois-server. Der er stor forskel!

For IP-adresser uddelt i Europa bør du spørge whois.ripe.net, for dem
uddelt i Amerika bør du spørge whois.arin.net, og for dem uddelt i
Asien bør du spørge whois.apnic.net.

For at finde ud af hvor en adresse er uddelt kan du enten selv hente
en liste fra de respektive sites for ovenstående registras, eller du
kan lave et opslag i zz.countries.nerd.dk-zonen. Se mere på
<http://countries.nerd.dk/>.

--
Jacob - www.bunk.cc
If in doubt, mumble.