Lydkortproblemer - den her fatter jeg simp~
Fra : Fax_Modem

Dato : 16-01-03 01:02

hejsa

Jeg fik endelig taget mig sammen til at skrue et nyt lydkort (Hercules
Gamesurround Fortissimo III 7.1) i 'puteren men det har givet mig et ret så
mærkværdigt problem - nu vil Windows Media Player 9 slet ikke lege med mere.
Hvis jeg sætter en audio-cd viser den godt nok numrene men den spiller dem
ikke og der er heller ikke lyd på videofiler. Bruger jeg derimod det
medfølgende Hercules Mediastation II så vil den godt. Hvad der er endnu mere
mystiske er at jeg opdaterede lydkortets drivere til allernyeste version og
så ville Windows Media Player 9 godt være med igen og fungerede som det
plejede men efter en times tid eller to var problemet der igen.

Hvad i hede-hule-mosehul er det galt? Jeg fatter simpelthen ikke hvad det
her er for noget :( Håber I kan hjælpe mig til at løse denne mystiske gåde.

BTW - jeg kører WinXP Pro på en AMD Athlon 1Ghz med 512 Mb Ram, Point of
View GeForce 4 Ti4200 m/ 128 Mb Ram, Asus 52x speed cd-rom, LiteOn
48x/48x/12x brænder hvis det kan hjælpe.

mvh.
Jesper

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 16-01-03 06:29

Fax_Modem wrote:

> så ville Windows Media Player 9 godt være med igen og fungerede som det
> plejede men efter en times tid eller to var problemet der igen.

Når noget først holder op med at virke efter et stykke tid plejer man at
overveje om det kan være et varmeproblem - men hvis Mediastation virker
fint med kortet, når WMP ikke gør, så ligger problemet et andet sted.

Jeg søgte endvidere lidt rundt, og det ser ud til at kombinationen af
Fortissimo III og WinXP ikke just er den mest ideelle.

"Hercules have released a new Unified driver structure for the
following Sound cards Game Theater XP/ Gamesurround Fortissimo III 7.1/
Digifire 7.1 Drivers version 5.01 and 5.02 for Windows 98 SE/ME/2000/XP
This allows for a better engineering response time to any known bugs.

Fixed
a.. Improved performance & stability (notably with Win XP)

b.. Memory management, stream-lined registry handling

c.. DSP resource usage improved

d.. 8 channel WAVEFORMATEXTENSIBLE implemented. Compatible with
Power DVD PRO EX in 6.1 and 7.1 DD EX modes.(if available in your
hardware)

e.. 8 channel analog output using the headphone jack. (if
available in your hardware)

f.. MiniDisc? mode added. Help to resolve the tracking
problems & improves compatibility with MiniDiscs? recorders."

Jeg vil ikke tolke ovenstående som om at _alle_ problemer med WinXP er
blevet løst..

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 16-01-03 09:19

On Thu, 16 Jan 2003 06:29:03 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

> [...]
>following Sound cards Game Theater XP/ Gamesurround Fortissimo III 7.1/
>Digifire 7.1 Drivers version 5.01 and 5.02 for Windows 98 SE/ME/2000/XP

[snip]

>Jeg vil ikke tolke ovenstående som om at _alle_ problemer med WinXP er
>blevet løst..

Så absolut ikke. Jeg prøver ihærdigt (men indtil videre forgæves) at
installere de drivere til mit Game Theater XP kort. Det har ellers i
lang tid virket upåklageligt i min gamle Win98 maskine, men en helt ny
maskine, Windows XP og et Hercules lydkort skal åbentbart bare give
problemer.

M.v.h. Mikael

Fra : Fax_Modem

Dato : 16-01-03 09:42

hmm, så er der vel ikke andet at gøre end at vente til Hercules får smidt
nogle bedre drivere ud. :(

/Jesper