Scanner probl eft opgr fra Win2000 til Win~
Fra : Jean Seeberg

Dato : 15-01-03 23:54

Hej.

Jeg har lige fået opgraderet en Windows 2000 til Windows XP.
Der findes ingen HP drivere til min printer/scanner "Officejet Pro 1175c"
(kombineret scanner/printer/kopi) til XP, fordi der siges de er med i XP.

Opstået problem eft. opgraderingen er at jeg ikke kan scanne i naturlige
farver, det indscannede bliver meget mørkere end originalen.
Det samme gør sig gældende ved alm kopiering, her bliver kopien også mørk og
dårlig.

Ved udprintning af billeder/materiale direkte fra PCéren er der ingen
problemer, her er det udprintede OK.

Kan jeg være så uheldig at min scanner, samtidig med opgraderingen, er
"stået" delvis af, eller er det sådan med en scanner, at enten kan den eller
ikke ??

Eller er der en eller anden form for indstilling jeg skal være opmærksom på
??

På forhånd tak for din hjælp

Hilsen Jean Seeberg

jean@seeberg.dk

Fra : Leony

Dato : 16-01-03 00:27

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der findes ingen HP drivere til min printer/scanner "Officejet
> Pro 1175c" (kombineret scanner/printer/kopi) til XP, fordi der

Afinstallerede du driveren i Windows 2000 inden du opgraderede
til XP (sådan som der står i vejledningen)?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-01-03 00:39

Hej Leony.

Det var min søn der opgraderede, og jeg har lige nu været inde på HP
hjemmeside og læste netop det du skriver, med at > Afinstallerede du
driveren i Windows 2000 inden du opgraderede<.

Jeg ved ikke om han har gjort det og har lige forsøgt at få fat i ham for et
svar ang., men kan ikke få fat i ham lige nu, men vil spørge i morgen.

Ved du om det netop kan give de nævnte problemer ??

Hilsen Jean

Fra : Leony

Dato : 16-01-03 09:16

> Ved du om det netop kan give de nævnte problemer ??

Desværre nej, men jeg vil mene at det ikke kan skade at følge
vejledningen. Det kan ikke udelukkes at de 2 drivere kan skabe en
konflikt.

Du kan selvfølgelig altid prøve at fjerne scanner/printeren i
enhedshåndteringen, derpå vil den blive installeret igen ved
næste genstart. Det kan være det gør tricket. Det kan også være
at du kan finde en ny og bedre driver via Windows Update.

Der er jo også en mulighed for at det med farvestyrken kan
indstilles i driveren - et eller andet sted. Går dog ud fra at du
har tjekket dette.

Vil i hvert fald mene at du ikke behøver at være bange for at din
maskine er gået i stykker. Tror helt sikkert at det er relateret
til driveren.

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-01-03 15:51

Hi.

Nej tidl. driver under Win 2000 var ikke blevet afinst. inden XP, men som du
skriver:

> [...]
> næste genstart. Det kan være det gør tricket. Det kan også være
> at du kan finde en ny og bedre driver via Windows Update.

Det var/er gjort fordi første problem var at jeg ikke kunne scanne
overhovedet, så derfor blev alle spor af HP driverne fjernet og lod XP
geninstallere det hele selv... derefter virkede scanneren, .....men så
opstod det nye omtalte problem med kvaliteten !! ØV

> Vil i hvert fald mene at du ikke behøver at være bange for at din
> maskine er gået i stykker. Tror helt sikkert at det er relateret
> til driveren.

Det har man da lov at håbe, men ved pt ikke rigtig løsningen.

Jean