Dobbeltmoral
Fra : Anet

Dato : 15-01-03 23:24

Dobbelt moral er dobbelt så godt......

Faktisk til Lene så er det for mig at se lidt komisk at du først skriver om
at ville aflive en frisk, dejlig hest som desværre ikke indfriede dine
forventninger og så for det ikke skal være helt løgn så skriver du en ny
tråd hvori du beskriver en dyrmishandling som var et oplagt emne at ville
have slagter. Men i den sidste sag er du så godheden selv og plejer og
passer den og IHHHH hvor er det hele så bare lyserødt og godt igen, ikke?

Joh, joh det er noget så godt med dobbelmoral må jeg sige.

hilsen

Anet

Fra : Helle Madsen

Dato : 15-01-03 23:42

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dobbelt moral er dobbelt så godt......

Hmm, er det nu en gruppe hvor vi skal svine hinanden til?? Kan godt forstå
at Lene overvejer at aflive en hest hvis hun ikke selv har kapacitet til at
huse, og som hun ikke kan garantere et godt hjem.

Helle Madsen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 16-01-03 00:12

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, er det nu en gruppe hvor vi skal svine hinanden til??

Der er i hvert fald ikke så stille som der har været længe. Interessant at
følge den heftige debat lidt fra sidelinjen...

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 16-01-03 07:43

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> wrote:

>Kan godt forstå
>at Lene overvejer at aflive en hest hvis hun ikke selv har kapacitet til at
>huse, og som hun ikke kan garantere et godt hjem.

Niks! Når først hesten er i hus, så er det ejerens forbandede pligt
til at sørge for at den får et godt liv. Kapacitet eller ikke !!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 16-01-03 20:34

On Thu, 16 Jan 2003 07:42:51 +0100, Ole Braad-Sorensen
<braadso@soholm.com> wrote:

>Niks! Når først hesten er i hus, så er det ejerens forbandede pligt
>til at sørge for at den får et godt liv. Kapacitet eller ikke !!!

   Aha - og du har ikke overvejet at det kan føre til at hesten
blir misrøgtet fordi ejeren ikke har _kapaciteten_ til at passe den
ordentligt? Det er desværre ofte det der sker - man har den her hest
og pludselig har man ikke penge, plads, tid eller hvad det nu kan være
- og så må hesten passe sig selv/klare sig som den bedst kan .....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 09:05

> [...]
at
> huse, og som hun ikke kan garantere et godt hjem.

(klip)

nej, egentlig var det jo en meget hyggelig gruppe det her, men jeg svarer
bare personer som de svarer mig på mine indlæg så Lene har selv lagt tonen.

Tja, var nok lidt træt af alt hendes dobbelmoral ................

--
Hilsen
Annette

Fra : Lene

Dato : 16-01-03 10:19

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote in message
> Dobbelt moral er dobbelt så godt......

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det egentlig er du har gang i, men
kopiere så igen det svar jeg gav dig i tråden Mit moralske dilemma :

Altså Anette,
hvis man overtager et dyr fra dyreværnet så HAR KREDSDYRLÆGEN BESTEMT
AT DYRET IKKE SKAL AFLIVES! Og det er almindeligt at man skriver
under på, at man ikke må aflive dyret uden dyreværnets samtykke, med
mindre det sker i henhold til dyreværnsloven, fx ved en akut
tilskadekomst.

Jeg har aldrig sagt, at jeg ville fare ud og aflive min sunde hest.
Jeg
spurgte gruppen om noget respons for og imod.

Mvh. Lene

Ps: Jeg har i de næste par dage travlt, så du behøves ikke at fare i
flint igen, hvis jeg ikke lige svarer så pronto som du gerne vil ha
det.

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 11:20

Jamen jeg kan kun sige igen at du ikke behøver at råbe for at få ret
herinde. Det bruges nemlig helst ikke herinde eller i andre nyhedsgrupper
for den sags skyld.

Jeg forventer ikke at folk svarer promte men kun at det svarer hvis de har
lyst til det, så venligst lig mig ikke hensigter til som jeg ikke har.

--
Hilsen
Annette

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-01-03 11:22

In article <b04mu8$1q8s$1@news.cybercity.dk>, Anet wrote:
> [...]
> at ville aflive en frisk, dejlig hest som desværre ikke indfriede dine
> forventninger og så for det ikke skal være helt løgn så skriver du en ny

Jeg har fulgt sagen lidt på side linien, fordi jeg ret hurtigt opfattede
at det Lene gjorde var at drive en erhversvirksomhed, og jeg gad ikke ud
i samme diskussion som den jeg havde med Ole for lang tid siden.

Jeg kan godt forstå at Lene ønsker at skære udgifter til den hest væk, og
dette kan mig bekendt kun gøres på 1 måde... at hesten sælges, enten til
slagt eller til ridning. Personligt kan jeg ikke se forskellen på om vi
mennesker slagter en ko, en gris, eller _en hest_, med henblik på at spise
den.

JonB

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 11:51

Jamen hvis Lene driver erhverv med sine heste så hører hun jo stort set ikke
til herinde hvor gruppen hedder dk.fritid.dyr.hest og det er så nok derfor
at ikke alle syntes lige godt om at slagte en rask hest. Bare en tanke
herfra......

--
Hilsen
Annette

Fra : Lene

Dato : 16-01-03 12:39

> [...]
derfor
> at ikke alle syntes lige godt om at slagte en rask hest. Bare en

Hej Anette,
det havde sådan set luret mig, at du gerne ville have mig til at
forlade gruppen. Men jeg ville gerne være helt sikker inden jeg
reagerede.
Nu forholder det sig faktisk sådan, at jeg har et arbejde som intet
har med heste at gøre. Vores stutteri driver vi i vores fritid.
Hvis jeg ikke er velset herinde, fordi vores stutteri er
momsregistret, så er er der vist et par stykker mere herinde som du
også skal have smidt ud - - Men det kan gruppen jo så diskutere
videre på.....

Mvh. Lene

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 13:01

Der tager du virkelig fejl. Jeg skal ikke have smidt nogen som helst ud
overhovedet. Igen tillægger du andre mennesker motiver de aldrig har haft og
vil få. Jeg siger min mening herinde og kommenterede faktisk bare Jons
indlæg og bad desuden om at overholde netetiketten for brug af nyhedsgrupper
da du sådan set tit overtræder de anbefalede kommunikationsmåder i ord og
sætninger.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 13:24

Faktisk så er der jo forskel på at have heste som kun ren hygge og så måske
på konkurrenceplan som du. Dem der kun hygger med hestene har som regel jo
færre og de ser ikke en hest som en kapacitet de ikke har plads til mere og
deri ligger der jo en stor forskel derfor skrev jeg at hvis du drev erhverv
så ser du jo nok anderledes på situationen og så bliver de to måder at holde
hest på jo aldrig ens i mening og opfattelse.

--
Hilsen
Annette

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-01-03 13:36

In article <3e26a454$0$10991$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Anet wrote:
> [...]
> så ser du jo nok anderledes på situationen og så bliver de to måder at holde
> hest på jo aldrig ens i mening og opfattelse.

men det har jo ikke noget med hesten at gøre ?? Det er ren økonomi.
Og folk behøver ikke at have et stutteri/dyrke konkurence for at
tænke sådan. Hvis jeg ikke er tilfreds med min hest vil jeg da også
skille mig af med den på den ene eller anden måde.

Og for lige at bringe tråden til at omhandle overskriften, dobbeltmoral,
så vil jeg godt lige stille dig et spørgsmål, og alle andre for den sags
skyld.

Spiser i kød? Fisk? Mener i virkelig der er forskel på at slagte en
hest til føde end på at slagte en ko/gris/får/... eller for den sags
skyld andre "kæledyr", fx. kaniner ?? Eller det vi i vesten kalder
kæledyr, fx. hund/kat.

Hvis i spiser kød, og er imod slagtning af heste og andre dyr, fx.
hund/kat, med henblik på menneskeføde, så er det noget _JEG_ vil
kalde dobbeltmoral.

JonB

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 13:52

Hvis vi lige holder os til det her som denne tråd omhandler. Overskriften
var valgt eftersom det omhandlede at slagte en rask hest og modsat at være
den frelsende engel for en meget medtaget hest. Hvori ligger den røde tråd i
dette????? og derfor står der dobbelmoral som overskrift.

--
Hilsen
Annette

Fra : Musen

Dato : 17-01-03 19:27

> [...]
> den frelsende engel for en meget medtaget hest. Hvori ligger den røde tråd
> dette????? og derfor står der dobbelmoral som overskrift.

Jeg forstår dig altså ikke helt...Skal Lene nu have skæld ud over at hun har
taget en misrøgtet hest til sig??? Hvorfor bliver du ved med at svine Lene
til?

/Musen

Fra : Anet

Dato : 17-01-03 20:55

hvis du har læst med hele vejen så kan jeg ikke helt forstå at man først kan
finde på at slagte en rask hest og dernæst fortæller en rørende historie om
en hest der var så misrøgtet som man så gjorde alt for at rede. Jeg mener at
denne misrøgtede hest ville jeg nok have overvejet at slagte og ikke en god
og rask hest.
Jeg sviner ingen til med mindre at de først sviner mig til. Så har jeg
svinet andre til så har de først gjord det samme mod mig.

--
Hilsen
Annette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 18-01-03 10:52

> Jeg sviner ingen til med mindre at de først sviner mig til. Så har jeg
> svinet andre til så har de først gjord det samme mod mig.

> [...]

SUUUK!!! Jeg gider egentlig ikke blande mig, men kan ikke lade være. Jeg har
altid fået af vide så langt tilbage jeg kan huske, at selvom andre opfører
sig som idioter, så behøver man ikke selv gøre det............
Dette er ikke møntet på nogen bestemt, men jeg ville virkelig ønske i ville
stoppe jeres hakken på hinanden og holde jer til hvad denne gruppe er
beregnet til. Det er spild af min tid (sikkert også andres) at skulle læse
de indlæg, som er ligegyldige, man bliver også i dårligt humør af det

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 11:10

Lyder også godt nok men når jeg gentagne gange bliver talt til ikke så pænt
fra samme person så bliver jeg virkelig vred og det kan vel egentlig ikke
være meningen, vel???

--
Hilsen
Annette

Fra : Heidi Falch

Dato : 18-01-03 12:16

Anet <anet49@hotmail.com> skrev:
<snip>

Må jeg anbefale: dk.snak.mudderkastning hvis nogen absolut vil
smide med mudder?

--
Knus,

Trolden

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 13:27

Tja, det ville ok være på sin plads og sig det rundt så alle her i gruppen
hører det. Jeg nævner igen. Jeg taler pænt til folk hvis de taler pænt til
mig, men hvis de gentagne gange vrænger efter mig i ubehøvlede sætninger
eller ord så svarer jeg ligeså......

--
Hilsen
Annette

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 18-01-03 18:45

Heidi Falch <trold@troldepus.dk> wrote:

>Må jeg anbefale: dk.snak.mudderkastning hvis nogen absolut vil
>smide med mudder?

Mudderkastning er noget man gør i naturen. Den der ligger bagved mig
og Ramses i galop får fregner i øjeblikket ude i mosen.

Se DET er mudderkastning )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 19:20

Altså Ole!!!!! Jeg kan så godt lide dine små søde kommentarer *smiler
stort*

--
Hilsen
Annette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 18-01-03 19:54

> Mudderkastning er noget man gør i naturen. Den der ligger bagved mig
> og Ramses i galop får fregner i øjeblikket ude i mosen.

> [...]

Hmm..........Jacques dyrker en anden form for mudderkastning i øjeblikket
Vi træner på ridebanen lige for tiden, hvilket så abselut ikke er noget
Jacques bryder sig særlig meget om (det gør jeg nu heller ikke)så jeg er
overbevist om at han træder så hårdt han kan i den ende af ridebanen der
ligger lidt vand i -hvilket resulterer i at det er mig der får fregner
....................Hmm kommer lige i tanke om at det jo også kunne være
at han mente vi ligesom passede bedre sammen hvis vi begge to har
pletter.............

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 20:22

En god ting er der da ved at have vand på ridebanen for hesten lærer at gå i
vand så man ikke skal zikzakke igennem vandpytterne når man rider ture
afsted.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 18-01-03 20:52

for nu lige at fremhæve det positive ved at ligne en muddersprøjtet
bagefter.

--
Hilsen
Annette

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-01-03 08:24

Ole Braad-Sorensen wrote:

> Mudderkastning er noget man gør i naturen. Den der ligger bagved mig
> og Ramses i galop får fregner i øjeblikket ude i mosen.
>
> Se DET er mudderkastning )

Ja, og man kan vel ligefrem sige, at det er højsæson for den slags for
tiden :)

-dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-01-03 08:23

Anet wrote:
> Lyder også godt nok men når jeg gentagne gange bliver talt til ikke så pænt
> fra samme person så bliver jeg virkelig vred og det kan vel egentlig ikke
> være meningen, vel???

Kan du ikke lige henvise til de posts, hvor du er blevet 'svinet til':
Jeg kan ikke finde dem.

-dennis

Fra : Marlene

Dato : 18-01-03 13:55

Nina Svanholm <hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2925d2$0$197$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> [...]
> altid fået af vide så langt tilbage jeg kan huske, at selvom andre opfører
> sig som idioter, så behøver man ikke selv gøre det............

Jeg tænkte lige selv det samme. Hvis man svarer sagligt og venligt (selvom
det måske kan være svært - jeg har også ofte siddet og bandet over visse
personer i en anden dyrenyhedsgruppe), så dør al den hakken på hinanden ud,
hvis den anden person ignorerer det grimme sprog.

Mvh. Marlene.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-01-03 08:22

Anet wrote:
> hvis du har læst med hele vejen så kan jeg ikke helt forstå at man først kan
> finde på at slagte en rask hest

Eller kan finde på at *spørge* om andres *holdning* til at slagte en
hest. Læs nu hvad der står. :/

-dennis

> [...]
> denne misrøgtede hest ville jeg nok have overvejet at slagte og ikke en god

Det kan jo også være, at det blev overvejet dengang. Men som tidligere
nævnt, så er det ikke altid en reeel mulighed, idet det er
kredsdyrlægens beslutning. Om man så er enig eller ej ...

-dennis

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 10:12

Det er jo netop denne der holdning at overhovedet at tænke på at overveje at
slagte en god hest. Der sælges mange heste i danmark hver eneste dag og
størstedelen får det jo godt.

--
Hilsen
Annette

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-01-03 12:29

Anet wrote:
> Det er jo netop denne der holdning at overhovedet at tænke på at overveje at
> slagte en god hest. Der sælges mange heste i danmark hver eneste dag og
> størstedelen får det jo godt.

Og hvad med resten?

Det var jo netop afvejningen mellem denne risiko (for at hesten ikke fik
det godt) og en slagtning der var det oprindelige debatoplæg.

(Ihvertfald som jeg læste det - men at dømme efter den forløbne
diskussion må der have stået en hel del mere mellem linerne ;)

-dennis

Fra : PJM

Dato : 16-01-03 13:50

> [...]
holde
> hest på jo aldrig ens i mening og opfattelse.

Jeg er ret enig med dig i det følelsesmæssige. Men omvendt er det jo ofte de
samme erfaringer -omend ikke samme baggrundsholdninger- der gælder for alle
os hesteinteresserede og som vi alle bør kunne dele med hinanden. Jeg mener
at køb og salg og den slags kommercielle indlæg, bør holdes ude, men ellers
bør alle indlæg om heste og hestehold være velkomne her -også selv om
bølgerne måske kommer til at gå lidt højt. Som et skræmmeeksempel kan jeg
nævne de mere og mere opsplittede dk.edb -grupper, hvor man dårligt tør
stille et spørgsmål mere. Nogle gange får man en fantastisk hjælp, men man
risikerer også nogle grove tilbagemeldinger om, at man er Off-Topic, hvis
man ikke lige er nørdet nok til at stille spørgsmålet i den rette
undergruppe. De tilstande bør vi efter min mening ikke have her -så hellere
risikoen for at diskussionerne af og til kan komme lidt for højt op.

Med venlig hilsen
pjm

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 14:00

Jamen enig herinde hvor jeg har kommet i 4 år har der som regel altid været
en god tone men den er desværre spoleret lidt efterhånden. Jeg svarer folk
som de tilskriver mig. Jeg taler som regel pænt til folk men vil under ingen
omstændigheder tillægges ideer, meninger eller holdninger som jeg ikke har
og aldrig har haft.

--
Hilsen
Annette

Fra : PJM

Dato : 16-01-03 14:04

> [...]
ingen
> omstændigheder tillægges ideer, meninger eller holdninger som jeg ikke har

Naturligvis ikke -sådan har jeg det faktisk også. Men du opfatter vel mit
indlæg som positivt -ikke?

mvh
pjm

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 14:08

Joh det kan du tro jeg gør *smiler'

--
Hilsen
Annette

Fra : PJM

Dato : 16-01-03 14:02

"PJM" <doink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> måske

Jeg vil godt lige tilføje, at at der også blandt "hygge-hesteejere" findes
en meget grov og uansvarlig kynisme. Det er altid meget sødt, at flytte på
landet og få råd og plads til en hest til mor eller teenagedatter. Nu
nærmere foråret sig og mange nye familier vil anskaffe sig en islænder, som
de kan ride på, når det passer dem. Jeg har før deltaget i tråden om
alene-heste og har oplevet de ny-rige familiers manglende evne eller vilje
til at behandle dem anstændigt. Det er ikke altid økonomiske årsager, der
får velmenende, egoistiske eller kynske hesteejere til at behandle deres dyr
dårligt. Øh, bare for at prøve at få det hele med.

Med venlig hilsen
pjm

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 16-01-03 20:48

On Thu, 16 Jan 2003 14:01:47 +0100, "PJM" <doink@hotmail.com> wrote:

> [...]
>får velmenende, egoistiske eller kynske hesteejere til at behandle deres dyr
>dårligt. Øh, bare for at prøve at få det hele med.

   Det er nok oftere uvidenhed. Mange af de heste der har fysiske
problemer i dagens danmark er ikke konkurrenceheste - men tværtimod
almindelige fritidsheste. Simpelthen fordi folk ikke lærer sig at ride
og behandle hesten korrekt inden de anskaffer sig en.

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 10:19

Tit tror jeg at et lille problem vokser sig stort og uoverskueligt fordi
folk er for dårlige til at søge hjælp hos fagkundige i tide, og så går det
helt galt.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 10:14

Jeg var netop i en af disse edb grupper i går og da var en der kom med en
sjov bemærkning og straks kom der fra en anden bruger "flet lige næbbet".
Det er jo ikke særlig sødt skrevet over en morsom bemærkning.

Ja, du har ret nogle gange er folk flinke derinde og så nogen gange så er
der faktisk nye der spørger om noget som måske har været i gruppen flere
gange før og så straks så bliver personen skældt ud.

--
Hilsen
Annette

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-01-03 13:12

In article <3e2699af$0$207$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lene wrote:

[klip]

> [...]
> momsregistret, så er er der vist et par stykker mere herinde som du
> også skal have smidt ud - - Men det kan gruppen jo så diskutere

Den diskussion har vi haft før... Den er lidt formålsløs, da der ikke
er andre grupper, og jeg ikke kan se den store forskel i hestehold
alt efter om det er privat, hobby, erhverv, trav, gallop, western...
De skal alle fodres og trænes.

JonB

Fra : PJM

Dato : 16-01-03 14:08

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> er andre grupper, og jeg ikke kan se den store forskel i hestehold
> alt efter om det er privat, hobby, erhverv, trav, gallop, western...

Og behandles anstændigt -ikke sandt?

mvh
pjm

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 10:23

Der er vel lidt den følelsmæssige del af sagen. Hvis man driver noget
erhvervsagtigt (ved ikke lige det korrekte ord for det) så er man nød til at
se mere rationelt på sine ressourcer som er de heste der bruges til
konkurrence, avl eller hvad ved jeg. De fleste i denne situation har vel
ikke plads til at have en boks optaget af en hest der ikke kan bruges mere
til det oprindelige formål. Men derimod så syntes jeg tit at jeg er stødt på
at en gammel hest er pensioneret og går hjemme på gården og så har ejeren
købt en ny hest som f.eks rides på og så går de to heste sammen og hygger
sig.

--
Hilsen
Annette

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-01-03 13:09

In article <3e268e7d$0$11085$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Anet wrote:
> [...]
> til herinde hvor gruppen hedder dk.fritid.dyr.hest og det er så nok derfor
> at ikke alle syntes lige godt om at slagte en rask hest. Bare en tanke

Der er bare ikke andre grupper til heste, desuden er der ikke den store
forskel på hestehold om det er privat, hobby, eller erhversrelateret.

Jeg kan stadig ikke se forskellen på at slagte en rask hest og en rask ko.
Faktisk vil jeg personligt foretrække at kun raske dyr bliver slagtet
(ivertfald hvis de skal ende som menneskeføde).

JonB

Fra : Marlene

Dato : 16-01-03 16:36

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb2d868.bm7.bendtsen@brok.diku.dk...

Snip

> Jeg kan stadig ikke se forskellen på at slagte en rask hest og en rask ko.

Der er den forskel, at hesten bliver brugt som kæledyr - det gør koen ikke.
Hesten, kæledyret, er vant til at stole på mennesket som en
samarbejdspartner - det er koen ikke.

Mvh. Marlene.

Fra : Iben Holst

Dato : 16-01-03 17:43

> Der er den forskel, at hesten bliver brugt som kæledyr - det gør koen
ikke.
> Hesten, kæledyret, er vant til at stole på mennesket som en
> samarbejdspartner - det er koen ikke.

Jo det er den da!! - der findes da utroligt mange som tager deres ko / tyr /
kalv med til dyreskuer og går op i det med liv og sjæl - men de ender
alligevel med at blive slagtet og spist en dag. Når den ikke længere kan
opnå de resultater ejerne ønske, så ender den da på spisebordet uanset hvor
mange år den har været deres kæledyr.

Iben

Fra : Marlene

Dato : 16-01-03 20:29

Iben Holst <ria@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e26e1bd$0$71669$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> alligevel med at blive slagtet og spist en dag. Når den ikke længere kan
> opnå de resultater ejerne ønske, så ender den da på spisebordet uanset

Jo, men det er så også forkert - efter min mening. Ligeså snart dyret har
været kæledyr og er blevet opdrættet/opdraget til at tro, at den er en del
af familien, så mener jeg, at det er forkert - og sørgeligt. Jeg talte om de
masser af køer, der bliver opdrættet som kødkvæg. Men helt ærligt, så tror
jeg altså ikke, at de køer bliver nusset lige så meget som en hest (kommer
selv fra landet).

Mvh. Marlene.

Fra : Iben Holst

Dato : 16-01-03 20:42

>Men helt ærligt, så tror jeg altså ikke, at de køer bliver nusset lige så
meget som en >hest (kommer selv fra landet).

Måske ikke hvor du kommer fra; men jeg har set det flere steder. Og det er
jo fordi det netop drejer sig om at de skal være så flotte som muligt. De
bliver vasket og pudset og plejet hele tiden og på selve dagen er det endnu
værre ..... De går meget mere op i at strigle deres køer end mange ryttere
går op i at strigle deres heste de steder det er nødvendigt.

Iben

Fra : Marlene

Dato : 16-01-03 21:02

Iben Holst <ria@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e270b8a$0$191$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> værre ..... De går meget mere op i at strigle deres køer end mange ryttere
> går op i at strigle deres heste de steder det er nødvendigt.

Det er jo kun dejligt at høre! Men så forstår jeg slet ikke, at de så kan
slagte dem bagefter, for så er de jo netop kæledyr (som før skrevet).

Mvh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 17-01-03 16:52

> Det er jo kun dejligt at høre! Men så forstår jeg slet ikke, at de så kan
> slagte dem bagefter, for så er de jo netop kæledyr (som før skrevet).
>
> Mvh. Marlene.

Fordi det smager godt

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Iben Holst

Dato : 21-01-03 07:55

> Det er jo kun dejligt at høre! Men så forstår jeg slet ikke, at de så kan
> slagte dem bagefter, for så er de jo netop kæledyr (som før skrevet).

Ja det er netop det samme langt hen af vejen og derfor sammenligningen.

Iben

Fra : Musen

Dato : 17-01-03 19:35

>Der er den forskel, at hesten bliver brugt som kæledyr - det gør koen ikke.
> Hesten, kæledyret, er vant til at stole på mennesket som en
> samarbejdspartner - det er koen ikke.

Okie, så det er altså synd for hesten fordi at der er nogen der har kælet
for den, hvorimod koen, den må gerne leve et røvkedeligt liv, for derefter
at blive slagtet?? Iøvrigt havde jeg, da jeg var barn, en ko på nabogården,
som jeg striglede og vaskede, gik ture med, og rent faktisk kunne ride på
når bondemanden trak mig. Den stolede fint på mennesker, men blev slagtet
alligevel, sund og rask. Det var jo dens lod!!

/Musen

Fra : Marlene

Dato : 18-01-03 13:53

Musen <xxmivse@sol.dkxx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e285a68$1$10990$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Okie, så det er altså synd for hesten fordi at der er nogen der har kælet
> for den, hvorimod koen, den må gerne leve et røvkedeligt liv, for derefter
> at blive slagtet??

Koen behøver bestemt ikke at have et kedeligt liv - den har det godt på
marken sammen med alle de andre køer, men har ikke den store kontakt til
mennesket. Hvis jeg selv havde en ko, ville det være et kæledyr - og den
ville ikke blive slagtet. Jeg synes, det virker totalt grotesk at gå og kæle
med en hest, snakke med den og fortælle den alle mulige hemmeligheder (som
mange unge piger gør), for derefter at få den slagtet.

> [...]
> når bondemanden trak mig. Den stolede fint på mennesker, men blev slagtet
> alligevel, sund og rask. Det var jo dens lod!!

Jeg havde også en lille kalv ved naboen - som desværre også blev slagtet.
Jeg var meget ulykkelig, men der var ikke så meget at gøre, når man kun var
7 år.

Mvh. Marlene.

Fra : Liz

Dato : 16-01-03 22:02

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote in message
> Dobbelt moral er dobbelt så godt......

Hej Anet,
Nu er det ikke for at være kritisk, men........ helt ærlig.......... på mig
virker du noget "frelste". Måske er det min måde at opfatte det du skriver,
men vi skal alle sammen være her og i demokratiets gode navn, har vi vel lov
til at have vores meninger, uden at man bliver jordet, svinet til eller
nedværdiget. Man kan jo nøjes med at sige at man er uenig og give sine
begrundelser. Selvfølelige skal man argumentere for sine holdninger, men ud
fra rationelle argumenter. De følelsesmæssige er svært at gengive på Pc'en
uden at blive misforstået. Det virker på mig som om nogen har spiste din
sukkermad i dag Ikke for at være kritisk, forstår du............!

Hilsener Liz

Fra : Anet

Dato : 16-01-03 23:05

Hej Liz

Ja, jeg forstår godt hvad du mener men jeg er selv bleve svaret flere gange
på denne måde. Når folk taler sådan til mig her så får de igen i samme tone.
Og jeg vil ikke ligges meninger, hensigter eller andet til sinds når jeg
aldrig har haft eller vil have de meninger eller hensigter. Jeg siger min
mening om tingene og dem vil jeg gerne respekteres for og ikke for meninger
og holdninger som andre syntes jeg har som ikke ligger til mig.
Jeg svarer altid folk pænt hvis de skriver pænt til mig. Men ærligt så
bryder jeg mig ikke om at folk råber til mig (skriver med store bokstaver)
og det vil jeg gerne have lov til at skrive at jeg ikke bryder mig om.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 10:25

Forresten så kan jeg ikke lide sukkermadder.... *smiler*

--
Hilsen
Annette