Hvad er der galt? (Update)
Fra : Morten Christensen

Dato : 15-01-03 22:30

Hej igen!

Jeg skrev et indlæg for et par dage siden ang. min PC, som lige pludselig
slukker og tænder igen, akkurat som hvis strømmen røg i 1 sekund.

Jeg blev rådet til at slå en funktion fra i winXP som gør, at den genstarter
ved systemfejl. Det har ikke hjulpet, den gør det stadig...

Nogen andre som har et løsningsforlsag? Er det min strømforsyning eller
hvad?

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-01-03 23:39

Morten Christensen 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
>
> Jeg blev rådet til at slå en funktion fra i winXP som gør, at den
> genstarter ved systemfejl. Det har ikke hjulpet, den gør det stadig...

Hvis det var fordi at det var en fejl i XP, ville det gøre at du fik en
fejlmeddelse, istedet for at den blot genstartede. Men hvis den resetter
helt spontant og xp ikke melder om nogen fejl, kunne det godt tyde på en
hardware fejl -desværre.

> Nogen andre som har et løsningsforlsag? Er det min strømforsyning
> eller hvad?

Det kan være alt, inkl strømforsyning.

Du kan starte med rammen, prøv at hente en disk til at teste med på
www.memtest86.com og lade den køre igennem natten over og se om det giver
noget. Prøv evt. at sænke hastighed og latency for det i bios, kan være du
"presser" det for meget. Test med en anden psu, hiv alle udvidelses kort ud,
det er en lang vej..

/Sune

Fra : Krumme

Dato : 16-01-03 03:44

Jeg har en kammarat som var ude for det samme som du er nu. Jeg vil bede dig
om at undersøge om det er en periodisk fejl som kommer med faste
intervaller. Hvis det er sådan at din maskine genstarter på nogenlunde faste
tidspunkter har jeg en ide til hvad det kan være.

Han bor i Salling i Jylland hvor der er mange fabrikker. Hver eftermiddag
når alle fabrikkerne lukkede ned, steg spændingen i stikkontakterne en
anelse hvilket var nok til at forvirre strømforsyningen så systemet
genstartede. Den gjorde det samme om morgenen når fabrikkerne startede op.

hvad er temperaturen på cpu'en i din maskine? er den tilfredsstillende?

fryser systemet fast et øjeblik enden den genstarter eller kommer det ganske
uvarslet?

mvh:
Krumme

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-01-03 14:02

> fryser systemet fast et øjeblik enden den genstarter eller kommer det
ganske
> uvarslet?

Den fryser ikke, det er fuldstændig ligesom hvis en person hurtigt slukkede
og tændte på kontakten...

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 16-01-03 09:30

On Wed, 15 Jan 2003 22:30:06 +0100, "Morten Christensen"
<morten[REMOVE]@mopedgallery.com> wrote:

>Jeg skrev et indlæg for et par dage siden ang. min PC, som lige pludselig
>slukker og tænder igen, akkurat som hvis strømmen røg i 1 sekund.

Du anvender vel ikke tilfældigvis en UPS (nødstrømforsyning), vel?
Jeg har for nylig købt en (APC Back-UPS CS 500), og den laver præcis
samme nummer.
Problemet er bare at det kun er på min maskine og med min monitor, at
den gør det. Jeg har prøvet den på flere andre maskiner, og der virker
den upåklageligt, så jeg kan ikke engang sende den til rep. uden at
risikere at den blot kommer tilbage med en regning, fordi de ikke
kunne konstatere nogen fejl på den.

M.v.h. Mikael

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-01-03 14:01

> Du anvender vel ikke tilfældigvis en UPS (nødstrømforsyning), vel?

Nej, mit system er meget "standard"...

--
Hilsen Morten Christensen