1.5~2.53GHz+
Fra : Hr. Nielsen

Dato : 15-01-03 22:04

Når nu der står Intel Pentium4 1.5~2.53GHz+, kan boardet så også tage en
2.8 GHz? (sådan forstår jeg + tegnet)

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-01-03 00:10

"Hr. Nielsen" <rnielsen@stofanet.dk> wrote in message
> Når nu der står Intel Pentium4 1.5~2.53GHz+, kan boardet så også tage
> en
> 2.8 GHz? (sådan forstår jeg + tegnet)

Ja, det skulle jeg mene - kig evt. lige efter en opdatering til BIOS
først... Men multiplier i P4 er jo låst, og med en 2.53G kan dit MoBo i
hvert fald køre 133 MHz FSB, så mon ikke det bare er at plutte den i? Hvad
er det for et kort?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Hr. Nielsen

Dato : 16-01-03 00:23

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in

> [...]
> først... Men multiplier i P4 er jo låst, og med en 2.53G kan dit MoBo
> i hvert fald køre 133 MHz FSB, så mon ikke det bare er at plutte den

Det er følgende kort, som jeg har overvejet:

MSI MS-845E MAX2-BLR RAID ATX
CPU: Intel Pentium4 1.5~2.53GHz+
Socket: Socket 478
Chip: Intel 845E
FSB: 400/533MHz
Slots: 5PCI / 1CNR / 1AGP / USB2.0 / BlueTooth
IDE: 4-Ultra DMA/100 RAID
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR PC2700/266
Cache: On Chip

Jeg har også kigget på følgende:

MSI MS-845PE-Max2/FIR ATX
CPU: Intel Pentium4 1.6-3.0GHz+
Socket: Socket 478
Chip: Intel 845PE
FSB: 400/533MHz
Slots: 6 PCI / 1CNR / 1 AGP x4 / USB2.0 / BlueTooth
IDE: 4-Ultra DMA/100
ATA133 IDE RAID
SCSI: No
FireWire
Ram: 3 x 184-pins DDR2700
Cache: On Chip

Hvad er forskellen på Intel 845E og 845PE ???

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-01-03 00:32

> Hvad er forskellen på Intel 845E og 845PE ???

Forskellen er at PE er en generation nyere, og understøtter derved PC2700
RAM. Det går 845E ikke officielt i hvert fald. Jeg ville heeeeelt klart gå
efter PE. Dog skulle jeg mene at begge de kor du har kig på snupper en
P4-2800 uden noget ballade...!