Ingen killinger denne gang :-(
Fra : Trine Piltoft

Dato : 15-01-03 22:01

Hej allesammen!

Tjaee - min Flamme skulle jo have født her i weekenden, men der skete
ingenting. Hun var ikke ret stor, men jeg havde håbet på 2 killinger.
Igår morges var hun ude og blive scannet, og det viste sig at der kun var en
levende killing. Hun havde åbnet sig lidt, og vi forsøgte derfor at give
hende noget vefremkaldende. Hun fik også et par enkelte veer, men de gik i
sig selv igen, og jeg måtte ud til dyrlægen endnu engang. Hun blev scannet
igen, killingen var stadigvæk levende, så dyrlægen mente at det måske kunne
hjælpe med endnu en gang vefremkaldende, men nej. Enden på det hele blev, at
hun måtte ud og have et kejsersnit
Killingen var desværre ikke normal, og den blev derfor aflivet Jeg var
(og er) temmelig trist og ked af det, men trøster mig med at Flamme da
heldigvis har klaret det hele så flot. Idag har hun sovet det meste af
dagen, og hun har både spist og drukket, og spinder også når man nusser
hende, så mon ikke hun snart er helt på toppen igen

At killingen ikke var normal, har jeg selvfølgelig haft mange spekulationer
over - det er vist noget der før eller siden sker for alle opdrættere, og nu
var det altså min tur (desværre). Måske var det pga. den diarre hele banden
havde lige i starten af hendes graviditet - det kan have været en slags
infektion som også har påvirket udviklingen af fostrene. Det er selvfølgelig
kun et gæt, men dyrlægen bekræfter mig i teorien om at det kan være en
mulighed, men heller ikke han kan jo sige det med sikkerhed.
Flamme blev ikke steriliseret, så jeg har stadigvæk mulighed for at parre
hende igen, når hun er kommet sig oven på operationen, og det hele er helet
(de fleste anbefaler at man venter et lille halvt år).

Lige nu er det ikke fordi jeg har den store lyst til at opdrætte, men
formentligt kommer lysten tilbage. Jeg har bare brug for lidt tid til at
fordøje denne her "omgang".

Mange hilsner fra
Trine & en meget træt lille Flamme

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Elwarth

Dato : 15-01-03 23:59

>klip om Flammes killinger<

> Lige nu er det ikke fordi jeg har den store lyst til at opdrætte, men
> formentligt kommer lysten tilbage. Jeg har bare brug for lidt tid til at
> fordøje denne her "omgang".

Hej Trine.
Øv, hvor ærgerligt, jeg kan godt forstå, den lige skal fordøjes lidt.
God bedring til Flamme.

Venligst
Dorthe

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 16-01-03 00:15

> [...]

> Lige nu er det ikke fordi jeg har den store lyst til at opdrætte, men
> formentligt kommer lysten tilbage. Jeg har bare brug for lidt tid til at

Lysten kommer igen, jeg husker da min hunkat fik et kejsersnit ikke sjovt at
se ens kat sådan. Jeg fik godt nok killinger ud af det som misse mor ikke
ville passe i starten men det kom igen.
Du må på den igen når hun er klar til det.
Pøj med det

Hilsen Sanne

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-01-03 00:47

Det var trist at høre - jeg forstår godt, at du bliver lidt slået ud over det

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-01-03 11:59

Hej Trine!
Det var dog synd Men man må altid trøste sig med, at man stadig har
sin missemor.
Vi mistede selv en killing i vores første kuld, da hun var 7 uger gl.
Det er virkelig sådan noget der tager lysten fra en, men den kommer igen

Held og lykke, og god bedring til Flamme

Venlig hilsen, Louise
Katteri Shuno Zahra
www.shunozahra.dk

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Katrine Nederby

Dato : 16-01-03 12:33

Åååh nej, Trine. Det er jeg virkelig ked af at høre
Men det er da altid noget, at Flamme er sluppet helskindet igennem

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 16-01-03 15:48

Hej

Det var da træls , godt Flamme har det okay.

MVH
Gitte

Fra : Trine Piltoft

Dato : 16-01-03 19:11

Hej allesammen!

Flamme og undertegnede takker for alle de medfølende hilsener, og jeg kan
fortælle at hun idag er helt frisk......hun er nu sej den tøs. Hun har bare
taget det hele SÅ flot )
Om 8 dage skal vi ud og have fjernet sting - jeg håber hun ikke når at pille
alt for meget i dem i mellemtiden.

Jeg selv er også ved at komme "ovenpå" igen, selvom jeg stadig er lidt
skuffet og ked af det.

Noget helt andet er, at jeg faktisk havde taget mit kamera med ud til
dyrlægen, og har taget billeder af hele processen. Selv om lysten til at
fortsætte med at tage billeder forsvandt noget, efter at vi havde opdaget at
killingen ikke var normal, så fortsatte jeg alligevel, og jeg har derfor
billeder af det meste af forløbet. Desværre er de blevet overbelyst, eller
har modlys eller hvad det nu er, så de er ikke allesammen lige gode, men
hvis nogen skulle være interesseret i at se hvordan et kejsersnit forløber,
kan jeg da up-loade dem til min mappe på hjemmesiden (eller også kan de
måske bruges i en fotoartikel??) Er der nogen interesse i at se dem??

Mvh. Trine, Flamme & co.

Fra : Bente Jepsen

Dato : 16-01-03 20:14

> [...]
> kan jeg da up-loade dem til min mappe på hjemmesiden (eller også kan de
> måske bruges i en fotoartikel??) Er der nogen interesse i at se dem??

Ja tak gerne.
Hvordan tager Flamme det ikke at have fået en killing ud af at have været
gravid, reagerer hun slet ikke på det ?
Eller er det ikke noget der betyder noget når hun ikke har haft killingen.
Godt du har mulighed for at prøve igen når I er kommet lidt til hægterne
oven på det her.

Mange hilsner
Bente

Fra : Trine Piltoft

Dato : 16-01-03 21:54

Hej Bente!

> Ja tak gerne.

Billederne er lagt på min profil, i en mappe der hedder kejsersnit, på
gruppens hjemmeside.

> Hvordan tager Flamme det ikke at have fået en killing ud af at have været
> gravid, reagerer hun slet ikke på det ?

Ikke det der ligner - jeg tror simpelthen hun har været for udmattet til at
"tænke over det", eller også har hun allerede i forvejen vist at der var
noget galt?

> Eller er det ikke noget der betyder noget når hun ikke har haft killingen.

Det hjælper jo selvfølgelig også på det, tror jeg.

Mvh. Trine

Fra : Bente Jepsen

Dato : 16-01-03 22:59

Det var da nogle gode billeder. At et par af dem er overbelyst lige på det
sted der sker noget er jo så uheldigt, men man kan da sagtens få en
fornemmelse af hvad der sker.
Jeg var ikke klar over, at man tager livmoderen helt ud hos katte, men det
er da sikker praktisk nok.
Det var bestemt meget interessant at se billederne.

Mange hilsner
Bente

Fra : Trine Piltoft

Dato : 16-01-03 23:19

Hej Bente!

> Det var da nogle gode billeder. At et par af dem er overbelyst lige på det
> sted der sker noget er jo så uheldigt, men man kan da sagtens få en
> fornemmelse af hvad der sker.

Ja - jeg skulle nok have haft blitz på. men kameraet stod til "selv at
bestemme" og den slog åbenbart blitzen fra pga. det stærke operationslys,
men man får da en god fornemmelse af hvad der foregår. Som sagt var det ikke
så damatisk som jeg havde frygtet.

> Jeg var ikke klar over, at man tager livmoderen helt ud hos katte, men det
> er da sikker praktisk nok.

Det er vel fordi der ikke er ret meget plads derinde, til at skære
livmoderen op, tage killinger ud og sy den igen. Jeg er sikker på at det må
være fordi dyrlægen har et bedre overblik over hvad han laver når den er
taget ud. Hvorfor blæren også var ude ved jeg faktisk ikke - mon ikke det er
fordi den sidder i vejen? Det er slvfølgelig også muligt det var fordi
dyrlægen lige ville kigge nærmere på den på grund af misfarvningen. Jeg var
vist for forvirret og forfjamsket til at få stillet diverse spørgsmål.......

Mvh. Trine

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 16-01-03 20:22

Hej trine

Kan godt forstå lysten til at tage billeder forsvandt, men vilgerne se dem,
da jeg aldrig har overværet et sådan forløb.

MVH
Gitte

DK Sacala´s Norske Skovkatte
www.sitecenter.dk/sacalas

Fra : Trine Piltoft

Dato : 16-01-03 21:58

Hej Gitte!

> Kan godt forstå lysten til at tage billeder forsvandt, men vilgerne se
dem,
> da jeg aldrig har overværet et sådan forløb.

Ja - jeg er også "glad" for nu nu, at jeg mandede mig op til at fortsætte
med billederne - på et eller andet plan gav det mig også noget andet at
tænke på. Desuden er de sikkert rare at have hvis nu det skulle ske en anden
gang (7-9-13, bank under bordet og alt det der for at det ikke sker). Det
var faktisk ikke så slemt som jeg havde forestillet mig, at overvære den
operation.....og mig der ellers knapt kan tåle når kattene skal have deres
årlige vaccination . "Av" siger jeg altid når dyrlægen stikker nålen i
dem *g*.

Billederne er nu lagt i min mappe.

Mvh. Trine

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 17-01-03 13:41

Øv øv øv altså Trine!
Men godt at Flamme stadig har det godt. Og mon ikke modet nok skal vende
tilbage til jer begge på et tidspunkt

MVH Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-01-03 04:05

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> writes:

en hel masse snippet væk..

> Lige nu er det ikke fordi jeg har den store lyst til at opdrætte, men
> formentligt kommer lysten tilbage. Jeg har bare brug for lidt tid til at
> fordøje denne her "omgang".

Melissa sender et par trøstespinbrum til jer

> Mange hilsner fra
> Trine & en meget træt lille Flamme

--
Med venlig hilsen & miauu