Soundblaster Audigy Player eller 2 ??
Fra : kim

Dato : 15-01-03 22:02

Jeg har købt et Soundblaster Audigy Player men det kom kun indpakket i en
pose samt med en CD ( driver ). Ingen Manual eller lign...

Kan man med noget software finde ud af om det er et Soundblaster Audigy
eller et Soundblaster Audigy 2 lydkort jeg har købt ?

Det kostede vistnok omkring 1000,-kr men jeg vil gerne være helt sikker.

På forhånd tak.

Mvh Kim

Fra : kim

Dato : 15-01-03 22:04

Ups...

Jeg kører Win 98 Se...

Mvh Kim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-01-03 22:06

"kim" <kim@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Audigy eller et Soundblaster Audigy 2 lydkort jeg har købt ?
>
> Det kostede vistnok omkring 1000,-kr men jeg vil gerne være helt

2'eren er THX-certificeret, så der må næsten være et THX-logo på PCB'et
et eller andet sted - kan ikke forestille mig de ville lade sådan noget
gå ubemærket hen :)
Jeg har ikke et sådant kort, men hvis du lige har købt det, og du gav
ca. 1000 så passer det meget godt med at det er et Audigy 2 Retail:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587938

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-01-03 22:10

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> [...]

Hvor mange af de runde stik er der ved siden af firewire stikket?
På et Audigy mener jeg helt bestemt der "kun" er 5, mens der på et
Audigy 2 er 6!

Flemming

Fra : Kent

Dato : 16-01-03 22:20

"kim" <kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller et Soundblaster Audigy 2 lydkort jeg har købt ?
>
> Det kostede vistnok omkring 1000,-kr men jeg vil gerne være helt sikker.

Du må absolut have købt Audigy 2!! 1000 kr. ville være ekstremt dyrt for
Audigy Player, men for Audigy 2 passer det meget pænt.

Jeg købte i øvrigt selv et Audigy 2 kort for et par uger siden, og jeg er
meget
glad for det!! Lyden er intet mindre end fantastisk med EAX!

Vh
Kent