TeleDK Proaccess ADSL
Fra : Torben Andersen

Dato : 15-01-03 21:33

Jeg har et ADSL fra TeleDK. Hvordan kan jeg komme på internettet uden om den
router (efficient networks) som TeleDK har leveret med ? Kan jeg koble mit
netkort direkte i modemet ?

Fra : Larz

Dato : 16-01-03 00:28

"Torben Andersen" <torben.andersen@removejubiimail.dk> wrote in message
> [...]
den
> router (efficient networks) som TeleDK har leveret med ? Kan jeg koble mit

Jooh det kan du godt, du kan også smide din egen router på.
Men du betaler jo for TDCs router :P Så vidt jeg ved ;)

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : TBC

Dato : 16-01-03 02:56

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> skrev i en meddelelse

> Jooh det kan du godt, du kan også smide din egen router på.
> Men du betaler jo for TDCs router :P Så vidt jeg ved ;)

Hvis man ikke bruger den til opkoblinger med flere PC'er, så er den jo kun
god for at være vejen til besvær, inkompatibilitet og latency.

Kan man så ikke blot sende den retur og spare de penge i abbonementet ?

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-03 08:19

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man så ikke blot sende den retur og spare de penge i abbonementet
?

Der er ingen penge at spare

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Sørensen

Dato : 18-01-03 17:54

> [...]
> god for at være vejen til besvær, inkompatibilitet og latency.
>
> Kan man så ikke blot sende den retur og spare de penge i abbonementet ?

Den giver vel også en vis sikkerhed mht. hackere eller hvad ??

Sørensen

Fra : Cubus

Dato : 16-01-03 23:10

"Torben Andersen" <torben.andersen@removejubiimail.dk> skrev

> Jeg har et ADSL fra TeleDK. Hvordan kan jeg komme på internettet uden om den
> router (efficient networks) som TeleDK har leveret med ? Kan jeg koble mit
> netkort direkte i modemet ?

Ja, men så skal du fodre din computer (TCP/IP-indstillingerne for netkortet) med de
oplysninger som routeren ellers er konfigureret med:

IP-adresse, undernetmaske, DNS og standardgateway.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/tcp_ip_manuel_konfig.php

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Torben Andersen

Dato : 18-01-03 14:34

Altså en IPconfig /ALL og derefter taste ipadresserne ind på netkortet ??

Skal PDS kablet fra netkort til modem være lige eller krydset ?

Fra : Cubus

Dato : 18-01-03 15:53

"Torben Andersen" <torben.andersen@removejubiimail.dk> skrev

> Altså en IPconfig /ALL og derefter taste ipadresserne ind på netkortet ??

Nej du skal ind i TCP/IP indstillingerne for dit netkort, droppe "modtag
automatisk..." og istedet indtaste de nødvendige værdier manuelt. Du har
sikkert fået et A4-ark med de nødvendige oplysninger. Hvis du har sendt
newsindlægget fra din forbindelse er IP-adressen sikkert 80.199.103.14.
For Proacces er gateway så typisk een lavere dvs 80.199.103.13. Så er
der bare DNS og undernetmaske tilbage. Ved sidstnævnte gætter jeg på
255.255.255.254.

> Skal PDS kablet fra netkort til modem være lige eller krydset ?

Lige igennem. Det du brugte mellem modem og hubben på WAN-siden i
routeren var krydset.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Torben Andersen

Dato : 18-01-03 16:28

Takker for hjælpen. Det virker !

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 18-01-03 18:29

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

> [...]
>For Proacces er gateway så typisk een lavere dvs 80.199.103.13. Så er
>der bare DNS og undernetmaske tilbage. Ved sidstnævnte gætter jeg på

Du mener nok 255.255.255.252 (det er jo et /30, dvs. 4 adresser:
netværk=12, gateway=13, pc=14, broadcast=15).

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Cubus

Dato : 18-01-03 18:47

"Jesper Dybdal" <jdunet@u8.dybdal.dk> skrev

> Du mener nok 255.255.255.252 (det er jo et /30, dvs. 4 adresser:
> netværk=12, gateway=13, pc=14, broadcast=15).

Jo, det ser unægteligt mere rigtigt ud!

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/