ny fiskeart
Fra : Michael Sand

Dato : 09-03-01 19:03

Ny fiskeart fundet i Gudenåen. Læs NetFauna på www.netnatur.dk
Michael

Fra : Gert Nielsen

Dato : 09-03-01 21:00

Hej
Jeg kunne ikke finde noget på www.netnatur.dk men hvis det er rimte du
tænker på har vi fanget dem i flere år når vi har fisket efter laks og
havørred til moderfisk
MVH Gert

Fra : Skidesprælleren

Dato : 09-03-01 21:21

Hej Gert & Michael,
Det undrer mig ikke det fjerneste. Rimten er en dansk art, hvis udbredelse
bestemmes af saltholdigheden af det havvand den om sommeren opholder sig i.
Bortset fra enkelte "indsø"-rimtebestande, er dens udbredelse afhængig af
ovennævnte. At den forekommer i Gudenåen (vel næppe nogen overraskelse og
nok slet ingen nyhed), betyder bare at det brakke vand i Randers Fjord, har
fanget nogle strejfende rimter på ét eller andet tidspunkt. Rimten er i
øvrigt en fisk der foretrækker rent vand, og en ypperlig sportsfisk; læs
f.eks. martsnummeret af Sportsfiskeren.
Hilsen
Thomas vedel

www.lystfiskeriforeningen.dk

Fra : Sportsfiskeri på opa~

Dato : 10-03-01 00:53

Hej

Alternativt kan der også læses en artikel om Rimtefiskeri i Store
Tryggevælde å på Webmagasinet Sportsfiskeri på opasia.dk

Venlig hilsen
Redaktionen
http://sportsfiskeri.opasia.dk

Fra : Thomas