RAM hastighed
Fra : Fly Christensen

Dato : 09-03-01 18:35

Jeg har lige for sjov prøvet at sætte min RAM hastighed til 133 MHz. Den
talte de første 128 MB af mine 192. Computeren booter til den når
skærmen, hvor alle enheder listes op. Konklusionen må være, at et af
mine moduler ikke kan køre med 133 men kun med de specifiserede 100 MHz.
Mit egentlige spørgsmål går på, hvilken sammenhæng er det nu lige, at
der er imellem RAM hastighed, ns, og Mhz, som de kan køre? Jeg kan ikke
lige huske formelen.

Fly

Fra : Peter Pan

Dato : 10-03-01 18:18

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> [...]
> Mit egentlige spørgsmål går på, hvilken sammenhæng er det nu lige, at
> der er imellem RAM hastighed, ns, og Mhz, som de kan køre? Jeg kan ikke

1000/<hastigheden i ns>=Antal MHz de kan køre.

F.eks for 8 ns ram:
1000/8=125 MHz.

Så for at rammen kan køre 133 MHz, skal rammen være 7,5 ns, da 1000/7,5=133

Mvh
Anders

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-03-01 01:36

Peter Pan wrote:

[snip]
> 1000/<hastigheden i ns>=Antal MHz de kan køre.
>
> F.eks for 8 ns ram:
> 1000/8=125 MHz.
>
> Så for at rammen kan køre 133 MHz, skal rammen være 7,5 ns, da 1000/7,5=133

Takker.

Fly

Fra : Kim Hansen

Dato : 11-03-01 09:37

On Sat, 10 Mar 2001 17:17:34 GMT, "Peter Pan" <.@anders.dk>
wrote:

> [...]
>1000/8=125 MHz.
>
>Så for at rammen kan køre 133 MHz, skal rammen være 7,5 ns, da 1000/7,5=133

Kan man så regne ud hvor hurtigt pc 133 kan køre?
Er det 1330/ ns?

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Kristoffer Ryeng

Dato : 11-03-01 10:06

Kim Hansen wrote:

> Kan man så regne ud hvor hurtigt pc 133 kan køre?
> Er det 1330/ ns?

Nei - det er 1000/ns
--
Mvh,

Kristoffer Ryeng

Fra : Kristoffer Ryeng

Dato : 11-03-01 10:07

Peter Pan wrote:

> Så for at rammen kan køre 133 MHz, skal rammen være 7,5 ns, da 1000/7,5=133

Dette er også bare ment som en rettledning - det finnes originalt 8ns
minne som er spesifisert som PC133 - dessuten er hastigheten ment å være
rettledende, ikke eksakt. Svært ofte er den raskere uansett.
--
Mvh,

Kristoffer Ryeng