Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
RKI - Ribers
Fra : Allan Møller

Dato : 15-01-03 19:58

Jeg lavede noget gæld for en 5-6 år siden som jeg ikke kunne overholde
afdragene på den gang. Jeg endte i Ribers
og det er fair nok. For et par år siden begyndte jeg at betale af på gælden
og betaler stadigvæk af på den. Stort set til
tiden hver gang.
Nu er tiden ved at være der hvor at jeg skal slettes af Ribers efter 5 år.
Kan de bare smide mig i Ribers igen indtil hele gælden er betalt ?
Der har både været inkasso og fogedret på for nogle år siden og jeg har
vedkendt mig gælden

Mvh. Allan

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-01-03 22:44

On Wed, 15 Jan 2003 19:58:18 +0100, "Allan Møller"
<allan.moller@get21net.1dk> wrote:

>Kan de bare smide mig i Ribers igen indtil hele gælden er betalt ?

Ifølge www.rki.dk :
<citat>
Hvornår bliver jeg slettet?

Når du har betalt det fulde skyldige beløb til den, du
skylder pengene, modtager RKI en afmelding fra kreditor, og
registreringen bliver straks slettet.

Hvis du ikke kan betale, må du vente 5 år, hvorefter
registreringen automatisk bliver slettet. Du skal dog være
opmærksom på, at gælden stadig består, selvom registreringen
hos RKI bliver forældet og dermed slettet efter 5 år.

Kreditor kan kun indberette dig igen, hvis der er tale om en
anden misligholdt fordring. Man kan altså ikke gentage den
samme registrering efter de 5 år.
</citat>

Sidste afsnit må næsten være svar på dit spørgsmål.

/Knud

Fra : Allan Møller

Dato : 15-01-03 22:51

> [...]
> samme registrering efter de 5 år.
> </citat>
>
> Sidste afsnit må næsten være svar på dit spørgsmål.

Misligholdt fordring vil det sige hvis jeg eksempelvis ikke havde lavet en
afdragsording med dem ?
Eller hvis jeg har lavet en ordning men ikke overholdt den ?

Allan

Fra : Leonard

Dato : 15-01-03 23:11

On Wed, 15 Jan 2003 21:43:49 GMT, usenet@berggreen.dk (Knud Berggreen)
wrote:

> [...]
>samme registrering efter de 5 år.
></citat>
>
>Sidste afsnit må næsten være svar på dit spørgsmål.

Tjah, jeg læser det nu som at han bliver stående indtil gælden er
betalt, netop fordi han nu er igang med at betale.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-01-03 23:29

On Wed, 15 Jan 2003 23:11:06 +0100, Leonard
<dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> wrote:

>Tjah, jeg læser det nu som at han bliver stående indtil gælden er
>betalt, netop fordi han nu er igang med at betale.

Hvis man ser logisk på det, så vil kreditor formentlig ikke
henvende sig til RKI på fordringer der er ved at blive
tilbagebetalt. Derfor vil RKI formentlig også slette disse
efter 5 år ganske som for fordringer hvor der ikke sker
noget.

/Knud