Dual VIA C3 i Tyan MoBo
Fra : [3390]Martin Blirup

Dato : 15-01-03 17:48

Davs NG
Jeg og nogen venner har started' projekt op med dual ViaC3 Cpu'er i Tyan MoBo. Hva
man kan bruge vores projekt til aner vi ikke endnu, bortset fra dejlig stille og
rolig dual maskiner der kunne blive kool til film eller hva ved vi!? :)

Foelgende ska bruges...
1Styks MoBo: Tyan Tiger230T - Dual Socket370
2Styks Cpu: ViaC3 933MHz 133Mhz FSB
4Styks Ram: Pc133 SDRAM eller Pc166 SDRAM

Har i nogen erfaringer med dual Via cpu'er? nogen steder paa nettet staar der saa
man godt kan, andre stedet man Ikke kan.
Jeg ved dual config fra Via's side ikke blir supportet, men gjorde man heller ikke
med dual Celeron processore en aar gang, og de er ellers stadig meget koole syns
jeg. :)

Naeste spoergsmaal...
hva kan man med denne hersens dims til Via's egne EDEN & EPIA C3 mobo's?
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310247&kat=
Mit eget oenske ville vaere om man kan lave deres ene PCI port om til to styks PCI
porte paa deres saa koole EDEN & EPIA mobos.
Saa ville jeg nemli lave saadanne maskine med ekstra gfx og sfx kort i PCI, ogsaa ha
alle tiders videomaskine. :)

Venligst Martin

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-01-03 23:58

"[3390]Martin Blirup" <icq175940400@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Saa ville jeg nemli lave saadanne maskine med ekstra gfx og sfx kort
> i PCI, ogsaa ha alle tiders videomaskine. :)

Desværre... En PCI-riser er nærmest et vinklet PCI-slot, der gør at du kan
bruge slottet eksempelvis på den anden led...! :(

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Pia Ravn

Dato : 16-01-03 08:05

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message
> "[3390]Martin Blirup" <icq175940400@hotmail.com> wrote in message

> Desværre... En PCI-riser er nærmest et vinklet PCI-slot, der gør at du kan
> bruge slottet eksempelvis på den anden led...! :(

En kollega har købt denne riser, der sider 2 pci slots på.

> --
> /H3nrik!
>
> If it ain't broken - break it... Then - fix it...

--
Svend

Fra : [3390]Martin Blirup

Dato : 16-01-03 17:20

Okay, men hvis nu du har ret i saadanne riser's vender ens PCI port, hvordan kan man
saa ha plads til dem i ens kabinnet?
Og, hvis nu man ku ha 2 PCI istedet for 1 hvordan kan man saa ha dem i sin pc'er? og
vender ens PCI slots saa osse rigtig!?
Venligst Martin

Fra : Dansk

Dato : 21-01-03 14:04

Jeg mener godt nok ikke at VIA "Samuel" kan køre SMP / Dual CPU

--

jens@elbaekhus11.dk remove 11
7080 Børkop